سن 9 سالگی دختران در دین مبین اسلام بیانگر فرارسیدن زمان ادای تکلیفات دینی و شرعی برای این غنچه های شکوفا را نوید می دهد.
هزار تن از دانش آموزان دختر به سن تکلیف رسیده بندرانزلی نیز همچون پروانه هایی زیبا و گلهای معطر و خوش رنگ ،سجاده هایشان را در برابر معبود پهن کرده و دست دعا به آسمان بلند کردند.
قرائت سوره کوثر که شان نزول آن برای بانوی دو عالم روایت شده و خواندن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران توسط این دانش آموزان ، از جلوه های ویژه و قابل توجه این مراسم معنوی بود.
برق چشمهای این دخترکان زمانی دیدنی بود که همگی با هم و یکصدا می خواندند : خداوندا ، تو را شکر می گویم از اینکه به من پدر و مادر مسلمان و با ایمان عطا کردی و تو را سپاس می گویم که دعوتم کردی و با تو پیمان می بندم که خودم را به خوبی ها نزدیک کنم و بنده خوبی برایت باشم.
برپایی 2 رکعت نماز جماعت شکرانه در اولین روز از سن تکلیفشان بیانگر این بود که علاوه بر شکر گذاری به درگاه خدا و دعا برای سلامتی خانواده شان با خداوندگار عهد می بندند که نماز اول وقتشان هیچ گاه ترک نشود و همگی بر این امر اذعان داشتند که اگر خداوند تکلیفی برایشان تعیین کرده نشان دهنده آن است که بزرگ شده اند و با انس و الفت بیشتر به پروردگار با خواندن نماز ، آرامش ، دوری از گناه و محرمات را همواره مد نظر خود قرار می دهند.
آنها می دانند که رسیدن به سن تکلیف، یعنی عمل به تکالیف و عباداتی است که خدای متعال از آنان خواسته و در قبال آن پاداشی بسیار عظیم به آنان خواهد داد.
به گزارش خبرنگار ایرنا هزار دانش آموز دبستان های دخترانه شهرستان بندرانزلی صبح یکشنبه در مراسمی در مصلی این شهرستان رسیدن به سن تکلیف خود را جشن گرفتند.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و بیش از 19 هزار و 800 دانش آموز در 85 مدرسه دولتی و 44 مدرسه غیر انتفاعی این شهرستان مشغول به تحصیل هستند.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7471/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.