فرماندار آستارا گفت: برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک میزان شفافیت و اعتمادسازی بین مردم را افزایش می دهد.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در جلسه آموزشی کاربران شعب اخذ رای انتخابات تمام الکترونیکی شورای اسلامی شهر آستارا اظهار داشت: در برگزاری انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، شهر آستارا به عنوان یکی از پنج شهر در استان گیلان است که انتخابات در آن به صورت الکترونیکی برگزار می شود.

وی اظهار امیدواری کرد در فرآیند جدیدی که برای آستارا پیش‌بینی شده است بتوانیم آرای مردم را به نحو مطلوب جمع آوری و صیانت کنیم.

وی ادامه داد: اگرچه تمامی انتخابات در عمر 39 ساله جمهوری اسلامی ایران تا به امروز به صورت سالم و رقابتی برگزار شده است، با این حال دولت تدبیر و امید تصمیم گرفته است با الکترویکی کردن فرایند رای گیری، بحث شفاف سازی در انتخابات را مد نظر قرار دهد.

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا، این روش اطمینان بخشی بهتر و بیشتری به مردم می دهد و الکترونیکی شدن انتخابات شوراهای اسلامی شهر آستارا در این دوره تجربه خوبی برای آینده خواهد بود.

وی گفت: این روند جدید اخذ رای شیوه ای است که در نهایت، انتخابات در سراسر کشور را به سمت خود خواهد کشاند بنابراین سزاوار است متصدیان امر و کاربران انتخابات تلاش بیشتری در جهت آموزش و یادگیری این روش از خود بروز دهند.

رنجکش گفت: هر میزان آشنایی، دقت و سرعت عمل متصدیان با روش اکترونیکی بیشتر باشد قطعا به همان میزان هم اعتمادسازی در بین مردم را افزایش خواهیم داد و هم آمادگی بهتر برای آینده خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: از آنجایی‌که این روش به صورت پایلوت و نمونه انجام می گیرد امکان بروز مشکلاتی نیز وجود دارد ولی قطعا پیش بینی های لازم توسط وزارت کشور و استانداری ها صورت گرفته است و در شهرستان آستارا هم امکانات برای این امر مهیاست.

وی در پایان تاکید کرد: هر اقدام جدیدی قطعا مشکلاتی را در پی دارد  بنابراین ستاد انتخابات شهرستان هم با آمادگی کامل و انجام اقدامات لازم آماده برگزاری انتخابات است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.