شهریار ایلچی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به وجود 246 شهید در گلزار شهدای بندرانزلی، تکمیل و ترمیم آن همواره از دغدغه های بنیاد شهید بوده است .
وی با اشاره به بازدید استاندار و معاون عمرانی و همچنین مدیرکل بنیاد مسکن از گلزار شهدای انزلی یادآور شد: با توجه به وضعیت نامطلوب سقف گلزار شهدا و تخصیص 12 میلیاراد ریال اعتبار از سوی استاندار گیلان ، تکمیل و ترمیم این گلزار در آینده نزدیک آغاز می شود.
ایلچی با اشاره به اینکه پنج هزار و 937 نفر تحت پوشش بنیاد شهید انزلی هستند گفت: از این تعداد یک هزار و 141 جانباز ، 140 آزاده ، 77 پدر شهید، 183 مادر شهید، 104 همسر شهید، 233 فرزند شهید ، 612 جانباز زیر 25 درصد و 529 جانباز بالای 25 درصد هستند.
وی با اشاره به پرداخت کمک هزینه تحصیل به فرزندان شهدا و جانبازان دانشجوی دانشگاه های آزاد، پیام نور، علوم پزشکی، غیر انتفاعی و دانشکده فنی شهید خدادادی گفت: علاوه بر پرداخت مبلغ کل شهریه دانشجویان فرزندان شهید بدون مشروطی، 10 مورد کمک های بلاعوض تعمیرات مسکن و مناسب سازی مسکن در سال گذشته تا سقف 40 میلیون ریال به 12 نفر پرداخت شده است .
رییس بنیاد شهید بندرانزلی با اشاره به انجام هفت مورد استخدام در اداره های بندرانزلی و انجام 56 مورد مشاوره شغلی و پرداخت تسهیلات به آنان گفت: علاوه بر پرداخت یک میلیارد و 150 میلیون ریال وام خود اشتغالی به 2 نفر ، 37 میلیارد و 768 میلیون ریال نیز از سوی صندوق شاهد به 329 نفر در سال گذشته پرداخت شده است .
ایلچی به عقد قرارداد با بیمه ایران برای رایگان شدن هزینه های درمان خانواده های تحت پوشش بنیاد شهید اشاره و اظهار کرد: در سال 95 به 55 نفر از بیمارانی که با تشخیص پزشک ، صعب العلاج تشخیص داده شده بودند مبلغ چهار میلیارد و 482میلیون ریال پرداخت شد.
وی با اشاره به ایجاد هماهنگی های لازم با اداره ورزش و جوانان شهرستان بندرانزلی در راستای استفاده رایگان خانواده های تحت پوشش بنیاد شهید از اماکن ورزشی نظیر استخر و باشگاه های ورزشی افزود: ورزشکاران متعددی نیز از سوی بنیاد شهید به مسابقات مختلف اعزام شدند که در این بین ، عاظم شکوری جانباز 25 درصد موفق شد مقام دوم شنای کلاس 50 متر آزاد را از آن خود کند.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و 408 شهید دوران دفاع مقدس و دوشهید مدافع حرم را تحویل نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده و هشت شهید گمنام را نیز در دل خود جای داده است .
خبرنگار: رضا اکبری** انتشار : نصراله ابراهیمی
7471/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.