به گزارش خبرنگار ایرنا، شاهرخ جعفری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران آستارا افزود: اداره استاندارد این شهرستان در راستای اجرای استاندارد کالاهای صادراتی و وارداتی بر اقلام مشمول مقررات استاندارد اجباری نظارت و در صورت انطباق آنها با استانداردهای ملی، مجوز صادرات و واردات صادر می کند.
وی بیشتر کالاهای صادراتی مشمول گواهینامه استاندارد را انواع کشمش و خرما به وزن 396 تن و به ارزش 12 میلیارد و 902 میلیون ریال اعلام کرد.
وی اظهار کرد: صادرات کالاهای دریافت کننده گواهینامه استاندارد از نظر وزن، تعداد گواهینامه و ارزش اقتصادی نسبت به فروردین ماه سال قبل به ترتیب 330، 200 و 188 درصد افزایش داشته است.
جعفری ادامه داد: در ماه قبل تعداد هفت گواهینامه انطباق با استانداردهای ملی برای کالاهای وارداتی نظیر انواع ورق های فولادی، خوراک دام، میلگرد و تخته ام دی اف به وزن 598 تن و به ارزش 13 میلیارد و 9 میلیون ریال صادر شده است.
جعفری با بیان اینکه تعداد گواهینامه های صادر شده برای کالاهای وارداتی در فروردین ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 53 درصد کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: واردات کالاهای دریافت کننده استاندارد در فروردین ماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از نظر وزن و ارزش به ترتیب 93 و 75 درصد کاهش داشته است.
وی تعداد اظهارنامه های ارائه شده برای تعیین ماهیت کالاهای صادراتی را در ماه قبل، 9 فقره برای 147 تن کالا و تعداد اظهارنامه های تعیین ماهیت کالاهای وارداتی را 22 فقره و برای 2 هزار و 815 تن کالا اعلام کرد.
شهرستان بندر آستارا با91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان واقع شده و به علت قرار گرفتن در نوار مرزی جمهوری آذربایجان، از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.