مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان گفت: همان‌طور که در نوروز شاهد یک نشاط اجتماعی بودیم باید در انتخابات مهم کشور نیز یک نشاط سیاسی را ایجاد کنیم.

به گزارش ایلنا از لاهیجان، رضا علیزاده در مراسم‌ تجلیل از خادمین ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان لاهیجان با حضور مدیران دستگاه های اجرایی و فعالان عرصه گردشگری در دانشگاه آزاد لاهیجان برگزار شد با قدردانی از تلاش همه دستاندرکاران ستاد اجرای خدمات سفر اعم از بخش دولتی و خصوصی در ایام نوروز اظهار کرد: با برنامه‌ریزی و تعامل سازنده همه گروه‌های فعال در نوروز ۹۶شاهد رشد چشمگیر در میزان ورود گردشگران و نیز رضایت‌مندی خدمات سفر در استان بودیم. 

وی با اعلام قرار گرفتن گیلان در ردیف استان‌های برتر جذب گردشگر افزود: طبق گزارش‌های ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور در ایام نوروز  تردد و اقامت در گیلان رشد فزاینده‌ای داشته که شهرستان لاهیجان در این روند صعودی از رشد بیش از ٢٨ درصدی برخوردار بوده است . 

علیزاده کسب رتبه اول در بخش صنایع دستی و موفقیت در جذب حداکثری گردشگران نوروزی را حاصل تلاش دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان خواند و گفت: باید با هم‌افزایی و همگرایی صنعت گردشگری را به عنوان یک فرصت در کانون توجه قرار دهیم و از مزیت‌های آن به نفع اقتصاد، معیشت و اشتغال بهره ببریم. 

این  مقام مسئول به راه‌آهن قزوین به رشت اشاره و اظهار کرد: با افتتاح این شبکه حمل و نقل زمینی نه تنها شاهد رونق گردشگری  داخلی کشور خواهیم بود، بلکه در کریدور ارتباطی با جمهوری آذربایجان حوزه اروپا جذب گردشگر خارجی خواهیم داشت . 

رضا علیزاده بر اقدامات موثر دولت‌یازدهم در توسعه گردشگری تاکید کرد و گفت: اهداف و برنامه‌های دولت تدبیر و امید انگیزه سرمایه‌گذاری را افزایش داده چنانکه شاهد به نتیجه رسیدن یکی پس از دیگری پروژه‌های گردشگری در استان گیلان هستیم . 

علیزاده همچنین به موضوع انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و تاکید کرد: همانطوری که در نوروز شاهد یک نشاط اجتماعی بودیم باید در انتخابات مهم کشور نیز یک نشاط سیاسی را ایجاد کنیم و از بزنگاه انتخابات در جهت تعالی بخشی به ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی بهره‌مند شویم. 

علیزاده بحث انتخابات و مشارکت مردمی را یک فرصت و موقعیت مهم دانست و گفت: درک مقطع حساس کشور به گونه ای است که به‌واسطه آن در عرصه بین‌المللی ثبات بیشتری خواهیم یافت و توجه دولت‌ها و ملت‌ها را به کشور و توانمندی‌های آن معطوف خواهد ساخت. 

وی خاطرنشان کرد:امپریالیسم جهانی و صهیونیسم مدام بر طبل بی اعتمادسازی مردم به نظام می کوبند،در حالیکه تمامی اقشار کشور به عنوان پشتوانه نظام مقدس جمهوری اسلامی با اقتدار در صحنه‌های سرنوشت‌ساز ایران اسلامی حضور خواهند داشت تا جلوه ای از اتحاد را به جهانیان اثبات کنند. 

علیزاده امنیت و ثبات کشور را مرهون خون شهدا دانست و اظهار کرد: نظام اداره حکومت با پیروزی انقلاب اسلامی بر پایه جمهوریت و اسلامیت بنا شد و امام(ره)نیز با تاکید بر واژه جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد نظام سیاسی بنیان نهادند.

وی گفت: توجه به تاکیدات مکرر رهبر انقلاب مبنی بر حضور حداکثری همه آحاد جامعه در انتخابات بی‌تردید یک استراتژی هدفمند است که می‌تواند منجر به تحکیم حاکمیت نظام سیاسی و نیز مردم‌سالاری دینی شود. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان حضور حماسی مردم در انتخابات و همت برای رقم خوردن حماسه ملی یک ضرورت دانست و از فعالان عرصه مختلف اجتماعی، علمی، فرهنگی، هنری، گردشگری و همه اقشار خواست تا با مسولیت‌پذیری اجتماعی نسبت به آینده‌سازی ایران اسلامی هوشیار عمل کرده و با انتخاب فرد اصلح برای آبادانی خاک پاک ایران و رفع محرومیت‌های موجود گام بردارند .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.