فرماندار تالش گفت: محوریت اشتغال در شهرستان تالش درخصوص روند اجرای طرح‌های مشارکتی و غیرمشارکتی و میزان اعتبار جذب شده توسط روستائیان قابل تحقق است.

به گزارش ایلنا، سیدعیسی مهدوی فرماندارشهرستان  تالش در همایش اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: دهیاران ما در بحث اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال بسیار موثر و تاثیرگذار و درواقع سنگرداران توسعه و سازندگی در روستاها هستند.

فرماندار تالش گفت: دهیاران سربازان توسعه و سازندگی باید با تلاش شبانه‌روزی خود در محقق کردن شعار امسال تلاش کنند تا پویایی اقتصادی در روستاها حاکم شود.

وی افزود: محوریت اشتغال در شهرستان تالش درخصوص روند اجرای طرح‌های مشارکتی و غیرمشارکتی و میزان اعتبار جذب شده توسط روستائیان قابل تحقق است.

مهدوی با اشاره به پهنه‌بندی ســرزمینی در روستاها گفت: شهرستان تالش از ســابقه قابل توجهی برخورداراســت ؛ بــراســاس اهــداف مختلــف و بــا تکیــه بــر روشهــای کمــی و کیفــی، ســطح بندی پهنه‌هــای جغرافیایــی و ســکونتگاههای شــهری و روســتایی متعــدد برخورداراســت.

نماینده عالی دولت در شهرستان تالش افزود: بــراســاس اهــداف مختلــف و بــا تکیــه بــر روشهــای کمــی و کیفــی، ســطح بندی پهنه‌هــای جغرافیایــی و ســکونتگاههای شــهری و روســتایی متعــددی در کشــور- بیشــتر مبتنی بــر اهداف سیاســی- انجــام شــده اســت.

وی گفت: بــا نگاهــی اجمالــی، نمونه‌هایــی از تقسیم بندیهای انجام شده طرح هادی روستایی است که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود ، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی و تأسیسات و تجهیزات و نیازمندیهای عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبات طرحهای ساماندهی فضا و سکونتگاههای روستایی یا طرحهای جامع ناحیه‌ای تعیین می‌نماید.

مهدوی؛ اولویت واژه توسعه بر عمران در اجرای طرح هادی را اینگونه توصیف کرد: توسعه بر عمران در روستاها دارای بار معنایی وسیع و متشکل از نظامی جامع و چند بعدی، به لحاظ ساختارها و زیرساختهای اقتصادی – اجتماعی، فرهنگی و کالبدی است. خود گواه این موضوع است که تنها هدف طرح هادی، عمران یا رشد زیرساختهای فیزیکی و کالبدی روستا نیست بلکه توسعه روستا به عنوان یک فرایند جامع و چند بعدی از اساسی‌ترین اهداف مورد نظر تلقی شده است.

وی افزود: با برنامه ریزی درست می‌توان سهم خوبی را از تسهیلات روستایی داشت و باید خلاءهای زنجیره‌های تامین غذایی، کشاورزی و کارآفرینی (مشاغل خانگی) را بدرستی شناسایی و در رفع آن اقدامات مناسب انجام داد تا بتوان محصول با کیفیت و دارای بازار را ارائه نمود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.