آیا در انتخابات شورای شهر رشت، پول بر فکر غلبه خواهد شد و یا فکر می تواند گوی سبقت را از پول بگیرد؟ انتخابات مظهر بروز افکار و اندیشه هایی است که زمینه رشد فکری و ذهنی را در جامعه فراهم می آورد و کاندیداهایی که با پول می خواهند افکار شهروندان رشتی را مدیریت کنند، بدانند رکود و جمود را در شهر رشت استمرار خواهند بخشید، هرچند خود را در قالب اصولگرا و یا اصلاح طلب معرفی کنند.
نظارت بر مدیریت شهری از وظایف ذاتی شورای شهر رشت بوده و در شهری که قریب به 800 هزار نفر جمعیت دارد و اقشار مختلف شهری مطالبه متفاوت از مدیریت شهری دارند، نمی شود با روزمرگی و انجام کارهای دست چندم، تراز شهر رشت را به تناسب شاخص های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ارتقاء داد.
کسانی که ارزش های انقلابی را ابزاری برای رسیدن به قدرت می دانند، نمی توانند نماینده شایسته ای برای مردم شهیدپرور باشند و مدیر و یا ناطر مدیریت شهری در نظام جمهوری اسلامی نمی تواند قدرت و ثروت را توأمان نگه دارد چرا که تجمیع این دو دیکتاتوری می آورد و نتیجه اش نادیده گرفتن برایند 800 هزار جمعیت شهری رشت خواهد بود که نهایتا انشقاق اجتماعی و سپس انشقاق سیاسی را به همراه خواهد داشت.
مردم و دلسوزان انقلاب نباید اجازه ندهند کسانی که به هر شکلی به ثروت متصل هستند، با هزینه کردن چهار تا اسپیلت و یا کمک به فلان مناسبت ملی و مذهبی خود را در قالب ارزشی ها نمایان کنند و پشت صحنه معاملات اقتصادی و سیاسی شان را با گروه های دیگر منعقد نمایند.
اعتقاد بر این حوزه شهرداری و شورای شهر رشت مرکز ارائه خدمات فرهنگی اجتماعی، پسماند، ایمنی و آتش نشانی، شهر هوشمند، زیباسازی، ساماندهی مشاغل شهری، زیرساخت های عمرانی، مدیریت ترافیک، سرمایه گذاری و ... است و نباید توسعه شهر را با نگاه صرفا سیاسی و یا دلال اقتصادی متوقف کرد و رشتی که بیش از یک قرن شهرداری دارد، آن را نسبت به شهرهایی همچون مشهد، قم، اصفهان و تبریز عقب نگه داشت.
از متفکران و صاحبنظران شهر رشت می خواهم بعنوان رهبران فکری جامعه اجازه ندهید کسانی که با ابزار ثروت می خواهند افکار را مدیریت کنند، بر این مردم فهیم استیلا پیدا کنند و همچنان با مدیریت و یا نظارت روزمرگی در شهر بزرگی مانند رشت جولان دهند.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.