به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علی اشرف عبدی روز سه شنبه در آئین جشن بعثت پیامبر مهربانی ها حضرت ختمی مرتبت واقع در مسجد جامع رضوانشهر افزود: پیامبر اسلام در عصری به رسالت مبعوث شد که ظلم و ستم تمام عالم را فرا گرفته بود و کشتن انسان امری طبیعی بود.
وی با بیان این مطلب که در عصر جاهلیت خرافه گری بیداد می کرد، گفت: پیش از بعثت موضوع خرافه گری و خرافه پرستی یک پدیده آشکار تلقی می شد که بعثت نبی مکرم اسلام خط بطلان به همه این موارد کشید.
حجت الاسلام والمسلمین عبدی افزود: بعثت پیامبر اسلام موجب یک دگرگونی در جامعه شد و وجود نازنین آخرین سفیر الهی بعنوان طبیب آشکار در جامعه بود که برقراری عدالت اجتماعی از مهمترین دستاورد های این بعثت بود.
مدیر پژوهشکده علامه طباطبایی آستان مقدس قم بیان کرد: پیامبران الهی هرگز بی عدالتی را در جوامع ترویج نکردند و مهمترین وظیفه انبیای الهی برقراری عدالت اجتماعی بود.
در این آیین علاوه بر حضور اقشار مختلف مردم، امام جمعه و فرمانده سپاه این شهرستان نیز حضور داشتند. رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
مبعث در اصطلاح اسلامی به روزی گفته می‌شود که پیامبر اکرم (ص) به پیامبری برانگیخته شد. این اتفاق در ۴۰ سالگی پیامبر(ص) در غار حراء واقع در کوه نور (در نزدیکی شهر مکه) روی داد و سرآغاز دین اسلام بود. طبق دیدگاه مشهور، این رویداد در روز ۲۷ رجب، ۱۳ سال قبل از هجرت پیامبر (ص) روی داده است.
7293/2007
خبرنگار: مهرعلی گواهی ** انتشاردهنده: کبیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.