به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، محمدعلی نجفی عصر دوشنبه در بازدید از سد مخزنی شفارود گفت : ساخت این سد با توجه به مسائل زیست محیطی شتاب می گیرد.
وی ادامه داد: سد مخزنی شفارود، تنها پروژه ای در کشور بود که در سال 92 از اعتبارات فاینانس چین بهره برد و عملیات اجرای سد و سازه های جانبی آن با استفاده از این اعتبارات از اوایل سال 93 شروع شد.
وی هزینه اجرای این پروژه را بیش از شش هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت : با اجرای این طرح ، شرایط تامین آب مطمئن برای 10 هزار هکتار زمین های کشاورزی شهرهای غرب گیلان فراهم می شود .
استاندار گیلان تأمین آب شرب شهرهای منطقه، صنعتی و شرکت‌های بزرگ همانند چوکا و تولید برق و انرژی را از اهداف دیگر این پروژه مهم برشمرد.
وی از پیشرفت 36 درصدی ساخت سد خبر داد و اظهار داشت: همه به دنبال آن بودیم تا در اجرای آن کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود و توافقات خوبی در این بخش حاصل و مقرر شد با پایین آمدن قسمت ارتفاع تاج، اجرای این طرح شتاب گیرد.
نجفی افزود : این پروژه کمتر از سه سال دیگر به بهره برداری خواهد رسید و ثمره آن را مردم عزیزمان خواهند دید.
وی با بیان اینکه ساخت سد شفارود از خواسته های دیرینه مردم غرب گیلان بوده، اظهار داشت : متأسفانه طی سال‌هایی که درآمدهای نفتی فراوان بود، این اتفاق شکل نگرفت.
سد شفارود در شش کیلومتری جنوب غربی شهرستان رضوانشهر و 65 کیلومتری غرب شهر رشت بر روی رودخانه شفارود درحال ساخت است.
2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.