به گزارش خبرنگار ایرنا، نایب رییس شورای اسلامی رشت به همراه سه عضو دیگر شورا در نطق های پیش از دستور جلسه خود مواردی را در رابطه با عملکرد شورای چهارم، انتقاداتی در این رابطه و تذکراتی به شهردار این کلانشهر ارایه دادند.

*تذکر به شهردار
نایب رییس شورای اسلامی کلانشهر رشت در این جلسه در تذکری به شهردار رشت بیان داشت: بار دیگر پرداخت حقوق کارکنان شهرداری به تعویق افتاده است ، ضروریست تا در پرداخت اقدام شود.
مظفر نیکومنش با انتقاد از کیفیت آسفالت در کلانشهر رشت اظهار کرد: انجام آسفالت ها نباید برای رفع مسوولیت باشد.
وی با بیان اینکه بایستی با دقت برای انجام کارهای عمرانی و آسفالت در رشت اقدام شود، اظهار کرد: اگر قرار است برای آسفالت در این کلانشهر اقدام شد بایستی کیفیت مورد توجه قرار گیرد.

*300 میلیارد تومان بدهی شهرداری کلانشهر رشت
یکی از اعضای شورای اسلامی رشت بار دیگر با انتقاد از عملکرد شهردار این کلانشهر گفت: در زمان حاضر بدهی شهرداری رشت به 300 میلیارد تومان رسیده است.
محمود باقری خطیبانی در یکصد و هشتاد و ششمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت افزود: چرا در حالی که میزان تحقق بودجه های شهرداری در سال 94 و 95 به ترتیب 51 و 40 درصد است ، بودجه امسال به صورت جهشی به 900 میلیارد تومان افزایش یافته؟ چه کسی مسئول بدهی های انباشته شهرداری است؟
وی با بیان این که شورای چهارم دارای استراتژی تثبیت شهردار بوده ، خاطر نشان کرد: من به اصالت تثبیت مدیریت شهری ایراد نمی گیرم اما پرسشم این است که شورا برای تثبیت شهردار چه میزان هزینه داده است؟ آیا شورا سیستم شهرداری و نیروی انسانی متخصص و خدومش را قربانی تثبیت شهردار نکرد؟

* ضرورت اولویت بندی اجرای پروژه ها در کلانشهر رشت
فرهاد شوقی یکی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت در این جلسه با بیان این که حرف هایش جنبه تبلیغاتی ندارد و برای شورای پنجم نیز نامزد نشده ، گفت: اولویت بندی اجرای پروژه ها در رشت بایستی مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان این که به اعتقادش شهردار رشت در اولویت بندی پروژه ها دچار مشکل است، خاطر نشان کرد: ما برای پرداخت حقوق آتش نشانان مانده ایم اما دنبال احداث پل طبیعت با مبلغ بالا هستیم.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر رشت بیان داشت: اولویت بندی پروژه ها برای ما مهم است، اما در دو سال اخیر این اولویت بندی ها درست انجام نشد.
وی یادآور شد: در شورای چهارم، با تلاش اعضای شورای اسلامی و مجموعه شهرداری کارهای خوبی در رشت انجام گرفته است.

* مقصر ما هستیم
مجید رجبی ویسترودی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی رشت اظهار داشت: اگر نتوانستیم شهردار این کلانشهر را مدیریت نماییم، مقصر ما اعضای شورای اسلامی هستیم که نتوانستیم ماده 73 را اجرا کنیم.
بر اساس ماده 73 شورا، چنانچه یک یا چند نفر از اعضای شورای شهر به عملکرد شهردار یا عملیات شهرداری اعتراض یا ایرادی داشته باشند، ابتدا توسط رئیس شورا موارد را به صورت روشن به شهردار تذکر خواهند داد، در صورت عدم رعایت مفاد مورد تذکر، موضوع به صورت سئوال مطرح می‌شود که در این صورت رئیس شورا سئوال را به صورت کتبی به شهردار اطلاع خواهد داد و حداکثر ظرف 10 روز پس از ابلاغ، شهردار موظف به حضور در جلسه عادی یا فوق‌العاده شورا و پاسخ به سئوال می‌ باشد.
چنانچه شهردار از حضور استنکاف ورزیده و یا پاسخ وی قانع کننده تشخیص داده نشود طی جلسه دیگری موضوع دوباره به صورت استیضاح که حداقل به امضای یک سوم اعضای شورا رسیده باشد، ارایه می شود، فاصله بین ابلاغ تا تشکیل جلسه که از طرف رئیس شورا تعیین خواهد شد حداکثر 10 روز خواهد بود.
شورا پس از طرح سئوال یا سئوالات و جواب شهردار رای موافق یا مخالف خواهد داد. در صورتی که شورا با اکثریت دوسوم کل اعضا رای مخالف دهد شهردار از کار برکنار و فرد جدیدی از سوی شورا انتخاب خواهد شد.
این عضو شورای اسلامی بیان داشت: انجام پروژه های عمرانی در سطح شهر کار خلافی نیست، کسی که این پروژه ها را اجرا می کند بایستی تقدیر شود.
جلسه امروز (یکشنبه) شورای اسلامی کلانشهر رشت برای چندین بار به دلیل خروج چند نفری از اعضای شورا از رسمیت خارج شد تا جایی که نایب رییس شورای اسلامی شخصا با خروج از جلسه اعضا را برای ورود به صحن هدایت می کرد.
نایب رییس شورای اسلامی کلانشهر رشت به دلیل حضور رئیس شورا در همایشی در قزوین ، ریاست شورا را بر عهده داشت.
جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت هر هفته یکشنبه ها برگزار می شود.
شورای اسلامی کلانشهر رشت 15 عضو دارد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:نصراله ابراهیمی
7286/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.