رضا علیزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبر نگار ایرنا، با اشاره به جایگاه صنایع دستی گیلان در توسعه اقتصاد سبز افزود: گیلان در سایه تلاش های هنرمندان صنایع دستی و حمایت های دلسوزانه مسئولان استانی، توانسته در تحقق این مهم گام های موثری بردارد.
وی یادآور شد: فروش 48میلیارد و 500 میلیون ریالی اقلام صنایع دستی گیلان در نوروز 96 سند افتخاری در مسیر تعالی تولیدات سنتی استان است که این رقم نسبت به دوره مشابه قبل، 70 درصد رشد داشته است.
علیزاده توجه به کارآمدی عرضه، نوآوری تولیدات، توجه به علاقمندی مشتریان را در راس اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان ذکر و بیان کرد: استراتژی اقتصاد مقاومتی با تمام قوا در گیلان اجرا می شود.
وی با اشاره به نامگذاری سال 96 با عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال؛ حوزه صنایع دستی را یکی از مخاطبان اصلی این شعار دانست و افزود: هم افزایی برای بالندگی صنایع دستی و هنرهای سنتی می تواند اثرات مثبتی همچون خوداتکایی اقتصادی و نیز رفع معضل بیکاری را به دنبال داشته باشد.
علیزاده خارج شدن از پوسته فعالیت های تکراری را بخش مهم فعالیت این اداره کل در سال های اخیر خواند و گفت: ایجاد خانه صنایع دستی و برپایی مراکز خلاقیت و اجرای طرح روستاهای بدون بیکار از دیگر افتخارات این اداره کل بوده که با سرلوحه قرار دادن بندهای اقتصاد مقاومتی، مسیر بالندگی صنایع دستی و احیای دوباره هنرهای بومی و سنتی استان را هموار ساخته است.
رشتی دوزی ، لباس محلی ، چادرشب بافی ، خراطی ، چوب تراشی ، گره چینی ، نازک کاری ، منبت و معرق چوب ، حصیربافی ، بامبوبافی ، مرواربافی ، سفالگری ، کاشی معرق ، مینای خانه بندی ، چلنگری ، قلمزنی ، گلیم بافی ، جاجیم بافی ، شال بافی ، نمد مالی ، جوراب بافی ، عروسک بافی ، قلاب بافی و …برخی از هنرهای سنتی و صنایع دستی گیلان است.
بالغ بر 21 هزار هنرمند صنایع دستی استان در بیش از 80 رشته فعالیت می‌کنند.
خبرنگار: مرضیه ضامن ** انتشاردهنده: کبیری
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.