مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به فروش 4 میلیارد و هشتصد و پنجاه میلیون تومانی اقلام صنایع دستی گیلان در نوروز 96، از رشد 70 درصدی فروش این محصولات نسبت سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، رضا علیزاده با اشاره به جایگاه صنایع دستی گیلان در توسعه اقتصاد سبز اظهار داشت: گیلان در سایه تلاش‌های هنرمندان صنایع دستی و حمایت های دلسوزانه مسئولان استانی توانسته در تحقق این مهم گام های موثری بردارد.

وی با اشاره به ناگذاری سال 96 بنام سال اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال؛ حوزه صنایع دستی را خطاب اصلی شعار مذکور خواند و افزود:هم افزایی برای بالندگی صنایع دستی و هنرهای سنتی می‌تواند اثرات مثبتی چون خوداتکایی اقتصادی و نیز رفع معضل بیکاری را به دنبال داشته باشد.

علیزاده توجه به کارآمدی عرضه، نوآوری تولیدات، توجه به علاقمندی مشتریان را در راس اقدامات اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان دانست و بیان داشت: استراتژی اقتصاد مقاومتی با تمام قوا در گیلان اجرا می شود.

112

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان خارج شدن از پوسته فعالیت های تکراری را بخش مهم فعالیت این اداره کل در سالهای اخیر خواند و گفت:ایجاد خانه صنایع دستی و برپایی مراکز خلاقیت و اجرای طرح روستاهای بدون بیکار از دیگر افتخارات این اداره کل بوده که با سرلوحه قرار دادن بندهای اقتصاد مقاومتی مسیر بالندگی صنایع دستی و احیای دوباره هنرهای بومی و سنتی استان را هموار ساخته است.

وی با اشاره به آمارهای موجود از فعالان صنایع دستی استان و نیز تعداد نمایشگاه ها و غرفه های صنایع دستی گیلان؛ارزآوری‌های موجود از فروش اقلام صنایع دستی را چشمگیر خواند و گفت: به واسطه ساماندهی‌های انجام شده در استان شاهد رشد کیفی تولیدات و نیز رقابت افزایی در بین فعالان عرصه صنایع دستی در گیلان هستیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه گیلان بالغ بر 21 هزار هنرمند صنایع دستی دارد که در بیش از 80 رشته فعالیت می‌کنند خاطرنشان کرد: در نوروز سال 96 بالغ بر 969 غرفه عرضه صنایع دستی و نیز 80بازارچه موقت در 16 شهرستان برپا شد که ماحصل این اقدامات کسب رتبه اول تعدد غرفه ها در سطح کشور است.

علیزاده با اشاره به اینکه فروش 4میلیارد و هشتصد و پنجاه میلیون تومانی اقلام صنایع دستی گیلان در نوروز 96 سندی افتخاری در مسیر تعالی تولیدات سنتی استان است؛ از رشد 70درصدی میزان درآمد حاصل از فروش این محصولات نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اینکه صادرات نامرئی هیچ منطقه ای از جهان ارتقاء نمی یابد مگر اینکه استانداردسازی به صورت علمی و تخصصی مورد توجه قرارگیرد، بر لزوم جریان سازی علمی و عملی پیرامون هنر و فرهنگ بومی محلی تاکید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.