سید محمد احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شروع رسمی فعالیت های انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای لاهیجان همزمان با سراسر کشور از بیست و پنجم اسفندماه گذشته آغاز و با تشکیل جلسات متعدد با اعضا و مرتبطان امر انتخابات، تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در بیست و نهم اردیبهشت ماه مهیا و آماده شده است.
وی خاطرنشان کرد: از سی ام اسفند 95 تا ششم فروردین ماه، با آماده باش تمامی کارکنان فرمانداری ، ثبت نام از داوطلبان ورود به شوراهای شهر و روستا در سه مرکز فرمانداری لاهیجان، بخشداری مرکزی و بخشداری رودبنه صورت گرفت.
احمدی ادامه داد: یک هزار و 228 نفر در این شهرستان برای انتخابات شوراها ثبت نام کردند که از این تعداد 47 نفر خانم با هشت و سه دهم درصد و یک هزار و 181 نفر آقا با 96 و دو دهم درصد را تشکیل می دهند.
وی اضافه کرد: پس از پایان مدت مشخص برای پاسخ استعلامات چهارگانه از شانزدهم فروردین ماه بررسی هیات اجرایی بمدت شش روز کاری و جلسات متعدد تشکیل شد تا اینکه در تاریخ بیست و چهارم فروردین صورتجلسه مربوط به هیات اجرایی به هیات نظارت شهرستان ارسال شد.
احمدی یادآور شد: ملاک بررسی در حوزه شهری طبق قانون پاسخ استعلام های چهار گانه ( نیروی انتظامی، اطلاعات، دادگستری و ثبت احوال) بود تا جایی که اگر کاندیداها دارای محکومیت قطعی کیفری یا حقوقی مبنی بر محرومیت از حقوق اجتماعی نبودند، از حضورشان در این انتخابات حمایت شد.
فرماندار لاهیجان تصریح کرد: مراتب تایید یا رد صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای شهر امروز(شنبه) پس از دریافت نظر هیات نظارت شهرستان ها از سوی فرمانداری لاهیجان به داوطلبان اعلام خواهد شد.
احمدی اظهار داشت: داوطلبانی که در این مرحله رد صلاحیت شده اند، می توانند از فردا (سوم اردیبهشت) به مدت چهار روز مراتب شکایت خود را به هیات نظارت استان ها اعلام کنند.
وی افزود: نتیجه و اعلام نظر قطعی و نهایی هیات نظارت استان در خصوص شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده در تاریخ 17 اردیبهشت از طریق فرمانداری ها اعلام می شود و پس از آن، اسامی نامزدهای نهایی انتخابات شوراهای شهر در مدت سه روز یعنی از هجدهم تا بیستم اردیبهشت توسط فرمانداری منتشر خواهد شد.
فرماندار لاهیجان در رابطه با تبلیغات نامزدهای انتخابات شوراهای شهر افزود: از بیست و یکم اردیبهشت تبلیغات نامزدها آغاز و به مدت هفت روز تا بیست و هفتم اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
جمعیت شهرستان لاهیجان بر اساس آخرین آمار مربوط به سال 1395، افزون بر 167 هزار و 500 نفر است که یکصد و یک هزار و 73 نفر در شهر لاهیجان ، شش هزار و 858 نفر در شهر رودبنه، 16 هزار و 394 نفر بخش رودبنه و 43هزار و 219 نفر در بخش مرکزی لاهیجان ساکن هستند.
شهرستان لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار : فرهاد نظرپور ** انتشاردهنده: کبیری
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.