استاندار گیلان در گردهمایی مسئولان ستادی و استانی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور از کاهش 4.3 درصدی نرخ بیکاری گیلان در دولت تدبیر و امید خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندر انزلی ، محمدعلی نجفی استاندار گیلان در گردهمایی مسئولان ستادی و استانی دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور در مجتمع شهید مطهری انزلی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، کانون‌های فکر، اندیشه و معرفت هستند، اظهار کرد: مساجد باید محل تربیت دینی و علمی همه اقشار جامعه باشند.

وی با بیان اینکه همه اقشار جامعه باید از مساجد بهره مند شوند، تصریح کرد:  باید شرایطی ایجاد شود که جوانان و نوجوانان به این اماکن مقدس بیشتر جذب شوند.

استاندار با بیان اینکه مسجد برای اندیشه، حزب و جناح خاصی نیست، گفت: نباید صفوف را در مساجد جدا کرد، کانون های فرهنگی و هنری مساجد مربوط به همه اقشار ، اندیشه ها و جناح ها است.

وی تاکید کرد: باید تلاش شود از ظرفیت مساجد برای همه بخش‌ها خصوصا نخبگان استفاده شود و نخبگان جامعه نباید به سمت دیگر سوق یابند.

نجفی با بیان اینکه باید همه در خدمت اسلام و انقلاب باشیم، اظهار کرد: همه فعالیت ها باید موجب موفقیت و سرافرازی ایران اسلامی شود.

وی خواستار تجهیز همه مساجد استان به کانون‌های فرهنگی و هنری و رونق فعالیت های فرهنگی شد و گفت: در تلاشیم تا فضاهای معنوی و قرآنی را در استان گسترش داده و فضاهای فرهنگی را پررنگ کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه ارتباط اثر گذار و مستقیمی میان آسیب های اجتماعی و فرهنگ وجود دارد افزود : اگر به آمارها بنگریم خواهیم دید استان‌هایی که از فرصت معنویت مساجد و کانون های فرهنگی بهره بیشتری گرفته و دارای مردمانی متدین هستند صدمه کمتری را در این بخش متحمل می شوند .

وی مساجد را از جمله مصادیق گسترش فرهنگ و معنویت در جامعه دانست و افزود: شما عزیزان در قالب کانون های فرهنگی مساجد به عنوان سفیران فرهنگی می‌توانید نقش بسزایی در تربیت جوانان در جهت نیل به اهداف اسلام و نظام ایفاء کنید .

نجفی با بیان اینکه افتخار می کنیم به حضور آیت اله قربانی که با اندیشه و تفکر در مباحث اجتماعی و مدیریتی مشوق خوبی برای ما هستند افزود: افتخار بنده این است که در مساجد رشد کردم.

وی با بیان اینکه باید انگیزه یادگیری را در جوانان رشد دهیم، افزود : مساجد محل تربیت دینی بوده و باید شرایطی را فراهم کنیم تا همه اقشار مختلف از این ظرفیت بهره گیرند .

استاندار گیلان با اشاره به اجرای طرح سه هزار مسجد، سه هزار کتابخانه در گیلان افزود: مرحله اول تجهیز این طرح در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو تصریح کرد: باید فضا را برای حضور پرشور مردم در انتخابات و مشارکت حداکثری پای صندوق های رای فراهم کنیم.

استاندار گیلان تاکید کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد می توانند نقش مهمی در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات داشته باشند .

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه تمام دنیا نگاهشان به انتخابات ایران اسلامی وحضور مردم  است افزود: ملت ایران این بار نیز با حضور حداکثری پای صندوق های رأی دشمنان را شکست خواهند داد.

 وی با معرفی گیلان ، این استان  را زادگاه بزرگان ، علما ، فیلسوفان دانست و افزود: مردمان گیلان مردمانی پاک دل و مهربان هستند .

نجفی با بیان اینکه گیلان  افتخار آن را دارد که زودتر از نقاط دیگر کشور دروازه آن بر روی یاران پیامبر (ص) و امام علی (ع) گشوده شد افزود: بسیار خرسندیم که گیلان امروز میزبان تلاشگران کانون های اندیشه ، فرهنگ  و معرفت است .

استاندار گیلان در بخشی از سخنان خود با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم در گیلان اظهار داشت : الحمداله با تلاشهای خوب صورت گرفته فضای همدلی و همکاری  حاکم بوده و همگان در جهت عزت اسلام ، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی در تلاش هستند  .

وی عملکرد دولت یازدهم در این راستا را بسیار پررنگ دانست و افزود : با اقدامات خوب صورت گرفته در دولت یازدهم  نرخ بیکاری از ۱۵.۶ درصد ابتدای دولت به ۱۱.۳ درصد تا پایان سال ۹۵ کاهش یافت .

استاندار گیلان  با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در دو سال گذشته  موفق گردید  سالیانه  حدود 750 هزار نفر را مشغول به کار کند افزود :  اما این به معنای حل مشکلات این بخش نبوده و باید با تمام توان در جهت اشتغال هر چه بیشتر  بیکاران و بویژه جوانان عزیز تلاش کنیم .

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت تحقق کامل شعار امسال مبنی بر اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال تاکید کرد و افزود : رهبر معظم انقلاب در چندین سال گذشته به طور متوالی شعار سال  را در راستای توسعه اقتصادی  برگزیدند که این نشان از اهمیت موضوع بوده و  همگان باید در جهت تحقق این مهم از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نباشیم .

وی به کاهش 4.3 درصدی نرخ بیکاری  گیلان در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود : متخصصین این بخش به خوبی می دانند که پایین آوردن نرخ بیکاری استان در این سطح چه کار دشوار بوده و مراقبت دائمی را طلب می کند .

استاندار گیلان گفت : بر اساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، گیلان موفق شد در بهبود فضای کسب و کار رتبه نخست  در کشور را به خود اختصاص دهد .

نماینده عالی دولت در گیلان گفت : اگر همگان کمک نکنند اتفاق بزرگی را در رفع مشکلات اقتصادی کشور شاهد نخواهیم بود و کار دشوار تر می شود  .

وی برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان پس از گذشت 11 سال  را از دیگر اقدامات دولت یازدهم برشمرد و افزود: در دولت تدبیر و امید با رهنمودهای داهیانه رهبر معظم انقلاب فضای مثبت بین الملی شکل گرفت و زمینه ای فراهم شد تا پس از برجام شرایط حضور اقتصادی  کشور بیشتر گردد .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.