مدیرکل آموزش و پرورش گیلان صبح جمعه در حاشیه برگزاری این همایش در دهکده ساحلی بندرانزلی به خبرنگار ایرنا گفت: برنامه تدبیر برای دومین سال متوالی در 600 مدرسه ابتدایی استان گیلان به مرحله اجرا درآمده است.
مهدی حاجتی با اشاره به فعالیت 500 مدیر، مسئول و کارشناس آموزشی در پیشبرد اهداف برنامه تدبیر در مدارس گیلان افزود: در این همایش از یکصد نفر از مجموعه کسانی که در سال قبل این سبک و طرح را با موفقیت اجرا کردند تجلیل شد.
وی خاطر نشان کرد: علاوه بر تجلیل از برترین های برنامه تدبیر دراین همایش، کارگاه آموزشی نیز با هدف آشنایی مدیران و کارشناسان مقطع ابتدایی با سبک جدید مدیریت و قوانین و مقررات و همچنین نحوه برخورد آنها با بخش های مرتبط با مدرسه اعم از دانش آموزان ، خانواده و نهادها تشکیل شد.
حاجتی افزود: بهبود فرآیندهای مدیریت مدرسه به منظور ارتقای سطح عملکرد و کیفیت آن، نهادینه سازی برنامه محوری در مدیریت مدرسه، تقویت فرایند ارزیابی مستمر برنامه ها و فعالیت ها با تاکید بر خودارزیابی، بهبود سطح عملکرد مدرسه در برنامه ها، فعالیت ها و اقدامات و توسعه و تقویت فرهنگ مشارکت و کارگروهی در مدرسه از مهمترین اهداف برنامه تدبیر است .
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان یادآور شد: آموزش و پرورش همواره در راستای تحقق اهداف عالیه نظام آموزشی ، آشنایی مدیران با سیاست ها و ضوابط و قوانین به روز را در جهت ارتقای سطح آگاهی و تخصص آنها در دستور کار دارد .
حاجتی تصریح کرد: افزایش خلاقیت و توانمندی مدیران، موفقیت آموزش و پرورش را در اجرای برنامه ها و سیاست های نظام آموزشی در پی دارد .
به گزارش خبرنگار ایرنا، برنامه تدبیر به منظور بهبود مدیریت مدارس ابتدایی با هدف کمک به مدیران در ارتقاء عملکرد مدارس و توسعه شرایط تحقق اهداف آموزش و پرورش دوره ابتدایی تهیه و تدوین شده است.
استان گیلان حدود 375 هزار دانش آموز و حدود 26 هزار معلم درمقاطع تحصیلی مختلف دارد که در بیش از پنج هزار مدرسه مشغول به تحصیل و تدریس هستند.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7471/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.