به گزارش ایرنا، زهرا بدن آرا روز چهارشنبه در نشستی با اصحاب رسانه هدف از برگزاری این جشنواره در دهه کرامت ( سوم تا 13 مرداد ) را گسترش و ترویج مطالعه با موضوع فرهنگ غنی اسلامی ، سیرة ائمة معصوم(ع) عنوان کرد .
به گفته وی 6 عنوان کتاب با موضوع‌های امام رضا(ع) ، حضرت معصومه(س ) ، حضرت احمد بن موسی(ع ) در این جشنواره به مخاطبان عرضه می‌شود.
وی افزود: در بخش کودک ، کتاب ' 10 قصه از امام رضا(ع ) برای بچه‌ها ' ، نوشته مژگان شیخی و در بخش نوجوان کتاب ' ماه غریب من ' نوشته مجید ملا‌محمدی معرفی شده است.
بدن آرا تصریح کرد: همچنین در این دوره از مسابقه کتابخوانی با توجه به شخصیت معنوی حضرت معصومه(س ) و احمد بن موسی(ع ) و تقارن برگزاری جشنواره با دهه کرامت (ولادت این دو بزرگوار در این ایام) برای بخش جوان و بزرگسال علاوه بر کتاب با موضوع امام رضا(ع )، کتاب ' زندگی به سبک خورشید ' نوشته مهدی غلامعلی ، ' مهارت‌های زندگی در سیره رضوی ' نوشته محمدرضا شرفی ' بانوی ملکوت ' نوشته آیت‌الله علی کرمی‌جهرمی، ' چلچراغ ' نوشته جلیل عرفان‌منش انتخاب شده است .
وی با اشاره به شروع ثبت نام جشنواره از 20 فروردین خاطرنشان کرد :علاقمندان تا پایان تیر ماه برای نام نویسی فرصت دارند و برای تهیه کتاب‌های مسابقه می توانند به کتابخانه‌های عمومی مراجعه یا از صفحه سایت اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان فایل پی دی اف آن را دریافت کنند.
بدن آرا ، همچنین با دعوت از روشندلان گیلان برای شرکت در این جشنواره گفت : کتاب صوتی و نسخه بریل این کتابها نیز برای روشندلان علاقمند به مطالعه و شرکت در مسابقه اماده است.
*تاثیر مطالعه در بهبود جامعه
سرپرست اداره کل کتابخانه های گیلان همچنین در ادامه با اشاره به اهمیت مطالعه در توسعه کشور گفت : تاثیر مطالعه نه در آمار بلکه باید در بهبود رفتارهای اجتماعی و پیشرفت جامعه احساس شود.
وی با اشاره به برنامه های این اداره برای شاداب ساختن فضای کتابخانه های گیلان گفت : 30 درصد فضای کتابخانه های گیلان سال گذشته شاداب سازی شد و این روند ادامه دارد.
بدن آرا تهیه کتابهای متناسب با علاقه مخاطبان و توانمندسازی کتابداران را بعنوان دو عامل موثر بر افزایش مطالعه از برنامه های در دست انجام این اداره عنوان کرد .
وی تاکید کرد :رونق نشست های کتابخوانی ، رونمایی و نقد کتاب نیز در فهرست برنامه های ما قرار دارد .
*دعوت ناشران گیلانی به همکاری
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان با تاکید بر اهمیت توجه به نویسندگان و منابع بومی ،ناشران گیلانی را دعوت به افزایش همکاری کرد .
بدن آرا با بیان این که فعالیت ما در حوزه کتابخوانی از امانت دهی کتاب فراتر رفته اظهار کرد : با اقدامات انجام شده 39 درصد رشد عضویت در سال 95 نسبت به سال 94 داشتیم .
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان گفت : نگاه ویژه به حوزه کودک ، نوجوان و جوان و ایجاد فرهنگ مطالعه در خانواده ها و تبدیل کتابخانه های عمومی به پاتوقی برای خواندن را بعنوان یک وظیفه و با انگیزه بهبود اجتماعی دنبال می کنیم .
بدن آرا یاداور شد: گیلان با 15 هزار شرکت کننده از استانهای برتر در جشنواره کتابخوانی رضوی بود و سازمانها و نهادهایی چون منطقه آزاد انزلی ، اداره کل ارشاد ، کانون پرورشی فکری از این جشنواره حمایت کردند که امیدواریم امسال نیز شاهد آن باشیم .
خبرنگار: گیتی بابایی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
6030/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.