معاون آموزش و پرورش استان گیلان از تحصیل 22 هزار و 349 هنرجو در 303 هنرستان دولتی و غیر دولتی استان گیلان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، جابر اخلاقی با اشاره به تنوع تولیدات در هنرستان ها گفت: در هنرستان های کشاورزی محصولاتی مانند: برنج، مرغ و ماهی و در سایر هنرستان ها آثار گرافیکی ، نقاشی، نرم افزارهای آموزشی ، محصولات صنایع چوب و انواع صنایع دستی تولید می شود.

معاون آموزش و پرورش استان گیلان گفت: از این بین 22 هزار و 349 هنرجو در 303 هنرستان دولتی و غیر دولتی استان ، 10 هزار و 542 هنرجو در شاخه فنی و حرفه ای و 11 هزار و 807 نفر هم در مقطع کار دانش به تحصیل مشغول هستند.

وی خاطرنشان کرد: درآمد حاصله  از محل فروش این محصولات سالانه 20 تا 30 میلیون تومان بوده که برای دانش آموزان هنرستانهای شبانه روزی هزینه می شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گیلان برگزاری نمایشگاه دست ساخته های دانش آموزان در دهه فجر و همچنین ویژه برنامه های هفته مشاغل را از مهم ترین اقدامات معاونت آموزش متوسطه در عرضه و توزیع محصولات هنرستانها ذکر کرد.

اخلاقی با اشاره به اهمیت روز آمد کردن وسایل تولید هنرستانها گفت: در این راه با وجود قابلیت ها و توانمندی های خوبی که در هنرستانهای فنی و حرفه ای و کاردانش وجود دارد ، نبودن دستگاههای جدیدبرای ساخت محصولات مختلف، فقدان اعتبار برای خرید مواد مصرفی جهت ساخت محصولات مختلف در رشته های برق، رایانه، طراحی دوخت، گرافیک عکاسی و صنایع چوب را از مهم ترین مشکلات هنرستانهای گیلان به شمار می رود.  

گفتنی است 35 درصد دانش آموزان دوره دوم متوسطه استان گیلان در هنرستان‌های کاردانش و فنی و حرفه ای درس می خوانند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.