نماینده سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، افزایش ورود گردشگران به مقاصد روستایی را مستلزم بهبود خدمات متمرکز در روستا دانست و بر ضرورت افزایش جذابیت های بومی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از فومن، هیات بازرسان طرح ضربتی تولید و اشتغال سازمان مرکزی لحظاتی ضمن بازدید میدانی از قلعه رودخان و بررسی شرایط فیزیکی و طبیعی این منطقه با اعضای شورای اسلامی روستاهای اطراف این بنای تاریخی دیدار و گفتگو کردند.

 ایزدیار نماینده سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در این دیدار با اشاره به طبیعت و فرهنگ غنی گیلان؛ توسعه گردشگری را امری لازم برای استان قلمداد کرد و گفت: بهره گیری از توان و پتانسیل های طبیعی برای ترویج صنعت گردشگری یک روند مثبت در سال‌های اخیر است.

وی،توسعه بومگردی را موجب رونق اقتصادی و خودکفایی روستاییان خواند و اذعان داشت: با تلفیق داشته های فرهنگی ، هنرهای بومی محلی و مواهب طبیعی می توان هم افزایی مطلوبی را شاهد بود.

ایزدیار ترویج طرح بومگردی را عامل کیفی‌سازی سفرخواند که این مهم باید با حفظ چرخه اکولوژیکی و استانداردهای موجود صورت گیرد.

این مسئول افزایش ورود گردشگران به مقاصد روستایی را مستلزم بهبود خدمات متمرکز در روستا دانست و بر ضرورت افزایش جذابیت های بومی تاکید کرد.

در ادامه این نشست اعضای شورای اسلامی ،دهیار و برخی بومیان به بیان پیشنهادات و نظرات خود پیرامون توسعه طرح های گردشگری و صنایع دستی در منطقه و ترویج طرح های بومگردی پرداختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.