به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، کریم کرکوک بایف ظهر امروز در دیدار با استاندار گیلان در رشت با اشاره به اینکه دیدار با مدیران ارشد و  توانمندی‌های استان گیلان فرصت بزرگی برای کشور قزاقستان محسوب می‌شود اظهار داشت: باید به بهترین نحو از فرصت مذکور در راستای استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو کشور استفاده کرد.

استاندار ژامبیل قزاقستان با بیان اینکه ژامبیل یکی از استان‌های مطرح قزاقستان با توانمندی‌های گسترده است افزود: ژامبیل با مساحت بالغ بر 14 هزار و 42 کیلومتر مربع، یک میلیون و 100 هزار نفر جمعیت دارد و توانمندی‌های گسترده‌ای در بخش کشاورزی، دامپروری، استخراج معادن و گاز دارد.

کرکوک بایف با تاکید بر اینکه بین کشور ایران و قزاقستان از گذشته روابطه دوستانه وجود داشته و تلاش است این روابط مستحکم‌تر شود گفت: تبادل ظرفیت‌ها، همکاری مشترک و استفاده از توانمندی‌های دو استان از اهداف این دیدار است. 

وی با بیان اینکه با همکاری مشترک دو استان ژامبیل و گیلان مبادلات اقتصادی قزاقستان و ایران سرعت بیشتری می‌گیرد، تصریح کرد: تبادل محصولات دامپروری،کشاورزی و استفاده از صنعت گردشگری از ظرفیت هایی است که باید دو استان از آن بهره‌مند شوند.

استاندار ژامبیل قزاقستان با اشاره به توانمندی‌های استان ژامبیل در حوزه توریسم و کشاورزی خاطرنشان کرد: برای همکاری و تبادل مشترک، تمهیدات بزرگی نیاز است و باید از ظرفیت‌های زمینی، هوایی و دریایی دو کشور در راستای ارتقای ظرفیت‌ها بهره برد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هیئت رسمی 25 نفره استان ژامبیل از کشور جمهوری قزاقستان به سرپرستی کریم کرکوک بایف استاندار ژامبیل امروز در سفر یک روزه خود به استان گیلان از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید انصاری رشت، انستیتو ماهیان خاویاری گیلان و منطقه آزاد انزلی بازدید می‌کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622585
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.