به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از  روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، آیین اختتامیه جشنواره ملی فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی قرآنی «آیات» گیلان، ساعت ١٠ صبح روز چهارشنبه ٣٠ فروردین با حضور جمعی از مدیران، هنرمندان و اصحاب قرآن کشور و استان در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا (ص) رشت برگزار خواهد شد. ارائه گزارش فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و دبیر جشنواره و سخنرانی اصغر امیرنیا، مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر جشنواره بین المللی آیات از بخش های این مراسم است.

همچنین در این مراسم، از کتاب «اصول دین در پرتو کلام معصومین (ع)» نوشته آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت رونمایی خواهد شد. این کتاب با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان و شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی استان به چاپ رسیده است. کتاب «اصول دین در پرتو کلام معصومین (ع)» در ٣٨٤ صفحه و شمارگان ١٠٠٠ جلد با قیمت ٢٥٠ هزار ریال توسط انتشارات سلار منتشر شده است.

در پایان نیز، پس از سخنرانی و قرائت بیانیه هیئت داوران توسط اسماعیل براری، دبیر هنری و رییس هیئت داوران جشنواره، از برگزیدگان بخش های مختلف جشنواره ملی فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی قرآنی «آیات» گیلان تقدیر خواهد شد. جشنواره ملی فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی با موضوع قرآن و عترت (ع) با عنوان «جشنواره آیات» از سری برنامه های جشنواره بین المللی آیات است که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، با حمایت دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شورای فرهنگ عمومی، شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی و موسسه فرهنگی قرآن و عترت تسنیم وحی گیلان برگزار می شود.

اشاعه و ترویج فرهنگ قرآن و عترت - گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با قرآن و سیره پاک ائمه‌ی معصومین علیهم السلام - گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه قرآن وسیره، شخصیت و معارف اهل البیت علیهم السلام و سبک زندگی و کمک به انتشار گسترده تر آن از اهداف این جشنواره قرآنی است. اسماعیل براری، مهدی ارگانی و عبدالحی شماسی، هیئت داوران جشنواره ملی نمایشنامه نویسی و فیلم نامه نویسی آیات گیلان را تشکیل می دهند.

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 621678
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.