شاهرخ یوسف زاده چابک روز سه شنبه در حاشیه برگزاری اولین کارگروه پروژه مدیریت مالی به روش قیمت تمام شده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: مدیریت هزینه، افزایش درآمد و ارتقای سلامت از سال 95 محور فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی گیلان، قرار گرفت که بیانگر توجه دانشگاه به حوزه های اجرایی در صف است.
وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در سراسر کشور اظهار کرد: این طرح از برنامه های ارزشمند دولت تدبیر و امید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای ارتقاء سلامت مردم و دسترسی آسان آنان به درمان است.
یوسف زاده چابک در ادامه با اشاره به فراهم کردن زیرساخت های لازم برای بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان خاطر نشان کرد: مدیریت هزینه و درآمد حوزه بهداشت و درمان در ارتقای سلامت جامعه مهم و حائز اهمیت است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان بیان داشت: با ارتقای دانش در زمینه مدیریت مالی می توان بستر مناسبی برای سایر فرایندهای دانشگاه، به ویژه اجرای طرح تحول سلامت، ایجاد کرد.
وی یادآور شد: در این رابطه استقلال مالی مراکز تابعه دانشگاه برای اولین بار در کشور یکی از برنامه های حائز اهمیت دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در فاز عملیاتی است که از آغاز سال 96 در دستور کار قرار گرفت.
وی اظهار داشت: استقرار پروژه قیمت تمام شده در کنار برنامه پرونده الکترونیک می تواند، بستر مناسبی برای ارتقای سیستم سلامت باشد، در واقع این مهم، دو بال مناسب برای حرکت دانشگاه در مسیر مدیریت مالی است.
وی با بیان این که وجود سیستم مدیریت اطلاعات بیمارستانی نیز می تواند تاثیر بسرایی در اجرای صحیح این برنامه ها داشته باشد، اضافه کرد: قرار گرفتن در مسیر علمی و تکیه بر دانش محوری بدون همکاری همه جانبه کادر بهداشت و درمان و حضور مشاوران توانمند، امکان پذیر نیست.
مسوول پروژه قیمت تمام شده در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان نیز گفت: با استقرار پروژه قیمت تمام شده، در گام اول 20 درصد کل فعالیت های دانشگاه به روش قیمت تمام شده محاسبه خواهد شد، و این به معنی ایجاد بستر مناسب برای حرکت به سمت بودجه ریزی عملیاتی است.
محمد فدایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بی شک دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان یکی از محدود سازمان هایی است که قبل از استقرار برنامه ششم توسعه، زیرساخت های لازم را برای اجرای این برنامه فراهم می کند که در این زمینه، تعیین بودجه بر اساس عملکرد، نیازمند منابع است، بنابراین مصرف منابع، محدود خواهد شد و برون داد مورد تاکید قرار خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: از سوی دیگر استقرار برنامه حسابداری تعهدی، یکی از پیش نیازهای اجرای این پروژه است که در زمان حاضر بخش عمده ای از آن در دانشگاه انجام شده است.
اولین کارگروه پروژه مدیریت مالی به روش قیمت تمام شده روز سه شنبه در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان برگزار شد.
در زمان حاضر، 25 بیمارستان دولتی در استان گیلان فعال است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشار دهنده:نصراله ابراهیمی
7286/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.