نداشتن یک برنامه همه جانبه در محلات 55 گانه شهر رشت باعث شده است این روزها آن دسته از اعضای شورای شهر که در چهار سال اخیر نماینده شهردار در شورا بودند، به کارهای روزمرگی محلات مانند ترمیم آسفالت کوچه ها بپردازند تا آرای ساکنین آن محل را به سمت خود ترغیب نمایند.
لکه گیری آسفالت معابر و کوچه ها در محلات رشت این روزها زیاد شده و بررسی میدانی در محلات شهر رشت نشان می دهد نداشتن یک برنامه منسجم و مستمر در 55 محله شهر رشت باعث شده است بعضی از اعضای شورای این شهر که در چهار سال اخیر مخصوصا در دوسال و نیم گذشته نماینده شهردار در شورا بودند، با انجام کارهای روزمرگی مانند لکه گیری آسفالت معابر و کوچه ها به ساکنین آن محلات وانمود کنند که پیگیر مشکلات آن محل هستند تا شاید آرای ساکنین آن محل را یک بار دیگر به سمت خود سوق دهند.
سهم محلات 55 گانه شهر رشت از اعتبارات تخصیص یافته سالانه نامتوازن و ناکافی بوده و قاعدتا بایستی سهم هر محل در شهر رشت مشخص شود و از طریق افراد ذی نفوذ آن محل از طریق تریبون هایی مانند مساجد، پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی ورزشی به ساکنین آن محل اعلام شود.
بخشی نگری و روزمرگی آفت مدیریت شهری بوده و وقتی شهرداری رشت 10 سازمان تابعه را به مردم معرفی می کند معنی و مفهوم آن این است که ده ماموریت و یا ده خدمت را همزمان در 55 محله این شهر ارائه نماید، ولی مشاهده می شود در یک خدمت مانند جمع آوری آبهای سطحی هزینه های آنچنانی می شود ولی خدماتی مانند فرهنگی، ورزشی، پسماند، فضای سبز، شهر هوشمند، ایمنی و آتش نشانی، ساماندهی مشاغل شهری، آرامستان ها، سرمایه گذاری و ترافیک بصورت روزمرگی و یا مسکن ترتیب اثر داده می شود.
تخلیط وظایف شورا و شهرداری یکی دیگر از آسیب های مدیریت شهری رشت و شورا طراح و ناظر بر مدیریت شهری بوده و اگر بخاطر چهار تا رای مشغول کارهای روزمرگی شود و نتواند و یا نخواهد همه پازل های مدیریت شهری را بهم وصل کند، شهر رشت همچنان در مقایسه با کلانشهرهای دیگر کشور مانند تبریز، اصفهان، مشهد، قم وضعیت مطلوبی نخواهد داشت.
اعتقاد بر این است که باید مطالبه گری درست و عالمانه از کاندیداهای شورای شهر انجام شود و به کسانی که با کارهای روزمرگی می خواهند امور شهر را در دست بگیرند، تسویه حساب نمایید.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.