مهدی لطیفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با اشاره به نقش مجمع نمایندگان گیلان در استان اظهار داشت: هدف از ایجاد مجمع نمایندگان استان در مجلس، بررسی و پیگیری امور در ابعاد ملی، استانی و شهرستانی است.

دبیر مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به پروژه‌های در حال بررسی توسط مجمع نمایندگان استان گیلان گفت: آزادراه رشت قزوین، راه‌اندازی راه آهن، مطالبات مربوط به کشاورزی، صیادی، چای، برنج، گردشگری و اشتغال از جمله موارد مورد بحث و بررسی در این مجمع است.

وی تصریح کرد: در ارتباط با مباحث موردنظر مجمع نمایندگان گیلان به‌طور مرتب نشست‌هایی با حضور استاندار در جهت پیگیری امورات استانی، نماینده ولی فقیه در استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در جهت توسعه اهداف استان گیلان برگزار می‌کند.

لطیفی خط مشی و سیاست‌گذاری مجمع نمایندگان استان گیلان در سال جدید را بر اساس سخنان مقام معظم رهبری بیان کرد و گفت: مجمع نمایندگان با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه اشتغال، صنعت، کشاورزی و گردشگری به‌دنبال ایجاد توسعه در استان هستند. 

وی اشتغال را از جمله اصلی‌ترین دغدغه‌های مجمع نمایندگان استان گیلان بیان کرد و افزود: نمایندگان استان در بخش اشتغال، کشاورزی و گردشگری همواره جلساتی با عالی‌ترین مقام وزارتخانه و معاونانشان در جهت انعکاس مشکلات استان برگزار می‌کنند.

لطیفی به جلسه مجمع نمایندگان استان پیش از تصویب بودجه سال 96 اشاره کرد و گفت: پیش از ارائه طرح بودجه سال 96 به مجلس، مجمع نمایندگان گیلان جلسه‌ای با نوبخت، رئیس سازمان برنامه بودجه کشور و معاون رئیس جمهور داشتند و درباره نقاط ضعف و قوت طرح مواردی را بیان کردند که برخی از این نکات لحاظ شد.

مسئول دبیرخانه مجمع نمایندگان استان گیلان تصریح کرد: مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس با ایجاد تعامل و برگزاری جلساتی در جهت بررسی و پیگیری امور با وزرای ارشاد، ورزش و جوانان، صنعت، محیط زیست، آموزش و پرورش، بهداشت و راه ارتباط خود را حفظ کرده است.

وی با بیان اینکه نمایندگان گیلان به‌شدت پیگیر مسائل حوزه کشاورزی هستند گفت: مجمع نمایندگان استان در این زمینه به‌زودی جلسه‌ای را با حضور مدیران وزارت نیرو در استان اعم از برق منطقه‌ای و روستاها، سازمان آب روستایی، شهری و منطقه‌ای و قائم مقام وزیر نیرو برگزار می‌کند.

لطیفی عملکرد مجمع نمایندگان استان را فراتر از حوزه انتخابیه آن‌ها بیان کرد و اذعان داشت: آب‌رسانی و سدسازی در استان به‌ویژه از طریق سد پل رودسر و شفارود از جمله دغدغه‌های اصلی مجمع نمایندگان در سطح استان گیلان بوده است.

مسئول دبیرخانه مجمع نمایندگان استان گیلان به اتحاد مسئولان و مدیران ذیربط در جهت توسعه و پیشبرد اهداف استان اشاره کرد و افزود: رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان و همکاری بین قوه مقننه، مجریه و قضاییه موجب اتحاد تمام ارگان‌ها در جهت توسعه استان شده است.

 انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 620890
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.