به گزارش خبرگزاری تسنیم از ماسال، محمود قاسم نژاد عصر امروز در همایش  دهیاران و شوراهای اسلامی، اظهار داشت: کشور ما پس از گذشت چند دهه مبارزه ‌علیه استبداد و استکبار و نظام ستمشاهی توانست یک دگرگونی و انقلاب عظیمی به رهبری امام خمینی(ره)، یاران صدیقش و همراهی طبقات ضعیف جامعه در بهمن سال 57 به‌وجود آورد.

فرماندار ماسال اذعان داشت: در شرایطی که انقلابیون از کمترین امکانات مبارزه محروم بودند و پس از چند دهه مبارزه و تحمل شکنجه‌های مشقت بار  و زندانی و خفقان، ملت ایران خروشید و قیام کرد و انقلابی  که رهبران ما وعده داده بودند به‌وقوع پیوست.

وی با بیان اینکه با ایجاد انقلاب اسلامی، مناسبات اداری، سیاسی، تجاری و اقتصادی با دنیا دگرگون شد افزود: نظام نو پا با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی شروع به فعالیت کرد و آرمان و اهداف این نظام که عدالت، برابری، استقلال و آزادی بود در آن محقق شد.

قاسم‌نژاد با بیان این که امام خمینی (ره) در نخستین روزهای پیروزی انقلاب فرمود "جمهوری اسلامی را به رفراندوم بگذاریم"، گفت: تفاوت اصلی انقلاب وحکومت اسلامی و حکومت مستضعفین با سایر حکومت‌های جهان، نگاه رهبر فقید و فرزانه به مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف اجتماعی است.

فرماندار ماسال با اشاره به رای 98.2 درصدی مردم به جمهوری اسلامی افزود: امروز در نظام جمهوری اسلامی ایران بیش از 30 انتخابات برگزار شده است و مهم‌ترین ویژگی این نظام این است که از روزهای نخست پیروزی خود دولتی را مستقر کرد که با رای مردم به‌وجود آمد.

قاسم‌نژاد با اشاره به تاکید امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری به نقش مردم در انتخابات گفت: وقتی مردم در برگزاری انتخابات مشارکت داشته باشند، افراد زیاده خواه، دشمنان، استکبار و آنهایی که نمی‌خواهند نظام جمهوری اسلامی در فضای جهانی رشد کند به پشتوانه مردمی نسبت به نظام و رهبری پی می‌برند.

فرماندار ماسال افزود: پیام و ویژگی دیگری که حضور و مشارکت مردم در پی دارد برای حاکمان و مسئولان و دولتمردان است تا به آنها بفهماند که این منصبها و اقتدار، همیشگی و جاودانه نیست و حضور مردم مانع ایجاد استبداد می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه نیازمندی‌های مردم در قسمت‌های مختلف کشور متفاوت است شوراهای شهر و روستا و دهیاری‌ها در نظر گرفته شد تا از طریق آنها اعتبارات دولتی به همه نقاط کشور برسد و براین اساس مردم باید افراد صالح و خدمتگزار را برای این امر انتخاب کنند.

قاسم‌نژاد با بیان اینکه در شهرستان ماسال نزدیک به 80 دهیار داریم افزود: بعضی از روستاهای شهرستان در انجام مشارکت برای حضور در عرصه انتخابات کوتاهی می‌کنند که با تلاش بخشداری‌ها این تعداد از روستاها نیز می‌توانند در انتخابات پیش رو شرکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه شهرستان ماسال با بهره‌مندسازی 96 درصد جمعیت روستایی خود از نعمت گاز به عنوان شهرستان سبز معرفی شده است گفت: در شهرستان ماسال در چند سال اخیر قریب 132 میلیارد تومان اعتبار صرف شده و میانگین برخورداری راه روستایی این شهرستان از میانگین استانی بیشتر است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 619796
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.