علی امیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در لاهیجان با تایید مرگ دو راس گاو در یکی از روستای شهرستان لاهیجان اظهار داشت: گزارشی مبنی بر حمله یک حیوان وحشی به 2 راس گاو به حفاظت محیط زیست لاهیجان گزارش شد و کارشناسان برای پیگیری به محل مورد نظر اعزام شدند.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان لاهیجان با اشاره به اینکه هنوز مشخص نشده است که حیوان درنده پلنگ بوده است افزود: در حال حاضر کارشناسان گزارشی مبنی بر تایید حمله پلنگ ارائه نکرده‌اند و موضوع مذکور در حال حاضر  تحت بررسی است.

وی وجود پلنگ به تعداد بسیار محدود را در این منطقه تایید کرد و ابراز داشت: احتمال دارد  که حیوان وحشی مهاجم پلنگ بوده باشد اما تا اعلام نظر قطعی کارشناسان نمی‌توانیم صحت آن را تایید کنیم و ممکن است حیوان وحشی دیگری موجب مرگ دو راس گاو شده باشد.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان لاهیجان تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه‌ای که در سال 1394 بین سازمان حفاظت محیط زیست و بیمه منقعد شده، پلنگ ایرانی زیرپوشش بیمه مسئولیت جبران خسارت قرار گرفته است.

امیری اظهار داشت: چنانچه کارشناسان حفاظت محیط زیست پس از  بررسی آثار و شواهد موجود، ادعای دامدار را تایید کنند و علت مرگ دام‌ها حمله پلنگ ایرانی باشد خسارت حیوانات تلف شده به فرد خسارت دیده توسط بیمه پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پلنگ‌های این منطقه توسط حفاظت محیط زیست بیمه شده‌اند و چنانچه علت مرگ دو حیوان تلف شده در اثر حمله پلنگ گزارش شود، پس از برآورد قیمت، به صاحب دو راس گاو کشته شده خسارت پرداخت می‌شود.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان لاهیجان با قدردانی از بیمه جهت حفظ و صیانت از محیط زیست و حیات وحش و ارائه خدمات بیمه‌ای، از رسانه‌ها و همچنین شهروندان خواست اخبار محیط زیست را از منابع موثق منتشر و یا دنبال کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 619078
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.