به گزارش خبرنگار ایرنا محمدعلی نجفی عصر یکشنبه در آئین افتتاح مجتمع مسکن مهر معلولان و آغاز اجرای مرحله نخست شهرک شیلات تالش افزود: بیگانگانی که با زبان زور و تهدید می خواستند اراده خودشان را به ملت ایران ‌تحمیل کنند و فروش نفت ایران را به 200 هزار بشکه در روز برسانند، امروز به برکت برجام و توفیقات آن، شاهد شکست ترفند خود هستند.
وی اظهار کرد: امروز موفقیت های بزرگی برای دولت تدبیر امید و ملت ایران حاصل شده و دولت یازدهم توانسته تولید نفت را به حد بالایی برساند و برای اولین بار برداشت نفت ایران از پارس جنوبی، از کشور قطر پیشی گرفت.
نجفی بیان کرد: در بخش های دیگر کشور نیز شاهد پیشرفت و توسعه هستیم و در بخش بهداشت و درمان تحول بزرگی صورت گرفته و رضایتمندی مردم را در پی داشته است.
استاندار گیلان با تاکید بر اینکه سیاست دولت، حمایت از سرمایه گذاران برای ایجاد اشتغال و رونق تولید است، توجه به احیای ظرفیت های اقتصادی را در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست.
48 واحد از مجتمع 192 واحدی مسکن مهر معلولان تالش امروز (یکشنبه) با حضور استاندار گیلان و جمعی از مسئولان به بهره برداری رسید و کلنگ احداث مرحله نخست شهرک شیلات این شهرستان نیز با سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساحل خطبه سرای تالش به زمین زده شد.
در سفر امروز رئیس جمهوری به استان بوشهر، فازهای 17، 18، 19 و 2٠ و21 پارس جنوبی در عسلویه آغاز شد. با آغاز فعالیت دولت یازدهم، توسعه فازهای پارس جنوبی در دستور کار و اولویت قرار گرفت. برای اجرای فازهای 17 و 18، 19 و 20و 21 و طرح توسعه لایه نفتی میدان گازی پارس جنوبی 20 میلیارد دلار سرمایه گذاری شده است.
هم اکنون تولید گاز در پارس جنوبی نسبت به سال 92 به بیش از 2 برابر افزایش یافته و از 250 میلیون مترمکعب در روز، به 540 میلیون مترمکعب رسیده است.
با افتتاح پنج فاز پارس جنوبی 150 میلیون متر مکعب گاز ، 200 هزار بشکه میعانات گازی، سه میلیون تن گاز اتان و سه میلیون تن گاز ال. پی. جی (گاز مایع ) به تولید ایران افزوده شده است.
شهرستان تالش با بیش از 190 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار: سید جلال سید محمدی **انتشاردهنده: کبیری
7106 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.