به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا روز یکشنبه در آئین افتتاح این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه 46 تابلو در سبک پرتره با محوریت چهره انسان عرضه شده است.
ابوطالب جوان افزود: ابراهیم حاتمی کیا، پابلو پیکاسو، دکتر محمود حسابی، آلفرد هیچکاک، احمد شاملو و سیروس قایقران از چهره های معروفی هستند که نیلوفر آهنی با تکنیک مداد و ذغال، آنها را طراحی کرده است.
وی با اشاره به اینکه ارزش های فرهنگی را با استفاده از ابزار هنر می توان به نسل آینده انتقال داد، تصریح کرد: این نمایشگاه به مدت شش روز، صبح ها از ساعت 9 تا 13 و عصرها از ساعت 16 تا 18 در گالری معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا دایر است.
نیلوفر آهنی هنرمند نقاش آستارایی نیز در این آئین گفت: 10 سال است به صورت حرفه ای با تکیه بر استعداد و بدون استاد، نقاشی و طراحی می کنم و آثار هنری یک سال اخیر من در این نمایشگاه عرضه شده است.
نیلوفر آهنی متولد 1367 آستاراست و آثار این هنرمند پیش از این در شش نمایشگاه گروهی عرضه شده است.
400 هنرمند در هفت انجمن هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا ساماندهی شده است.
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در آستارا رئیس اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان از آغاز نام نویسی شرکت در چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خبر داد و افزود: خواهران و برادران بالای 18 سال می توانند تا دهم اردیبهشت ماه با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه آستارا یا سایت www.quraniran.ir در این مسابقات نام نویسی کنند.
جمشید مهدوی افزود: مرحله شهرستانی این مسابقات در دهه پایانی اردیبهشت ماه در رشته های حفظ، قرائت، تفسیر، ترتیل، تحقیق و مفاهیم قرآن، حفظ و معارف احادیث، دعا، همخوانی قرآن و اذان برگزار خواهد شد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و سه موسسه قرآنی در آن فعال است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.