محسن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با اشاره به  نام‌گذاری سال96 از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اظهار داشت: مقام معظم رهبری برای چندمین سال متوالی است که به اقتصاد مقاومتی تاکید می‌کنند.

وی اقتصاد مقاومتی را بهترین راه برای مقابله با تهدید دشمنان عنوان کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است در شرایط تهدید دشمنان کارآمد و پویاست و با هرگونه وابستگی مقابله می‌کند.

مسئول سازمان بسیج رسانه گیلان تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی می‌فرمایند "معنای اقتصاد مقاومتی این است که اقتصاد روند رو به رشد داشته باشد و آسیب پذیری آن کاهش یابد".

جعفری اصلاح الگوی مصرف، مقابله با تجمل‌گرایی، مقابله با مصرف‌زدگی، ترویج فرهنگ صرفه‌جویی، مبارزه با اشراف‌گری را از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: خطر مصرف‌گرایی جامعه را به بیماری اجتماعی دچار می‌کند و راه خارج شدن از بیماری مصرف‌گرایی نگاه عمیق به فرمایشات مقام معظم رهبری است.

مسئول سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه دشمن با ابزار ماهواره و شبکه‌های اجتماعی به دنبال ترویج فرهنگ مصرف‌گرایی در جامعه ما است تاکید کرد: جامعه‌ای که مصرف آن بیشتر از تولیدش باشد آن جامعه شکست می‌خورد.

جعفری مصرف ‌گرایی و ایجاد سرمایه‌داری مصرفی وابسته را از مهم‌ترین اهداف دشمن برای مقابله با اقتصاد مقاومتی دانست و بیان داشت: نتایج این حرکت دشمن متلاشی شدن اقتصاد سنتی و ایجاد سرمایه‌داری وابستگی است و برای مقابله با حرکت دشمن باید در مدیریت مصرف دقت کنیم.

وی به افزایش تولید ثروت از طریق علم،کمک به فقرا،کاهش تجملات و استفاده از تولیدات داخلی را برای مبارزه به حرکات دشمن موثر دانست و عنوان کرد: نباید سریال‌هایی که تجمل‌گرایی و مصرف‌گرایی را رواج می‌دهند تولید شود و همه دستگاه‌ها باید در این زمینه کار کنند.

مسئول سازمان بسیج رسانه گیلان کاهش وابستگی به نفت و تکیه بر اقتصاد دانش‌بنیان را از راه‌های رسیدن به شعار سال 96 مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری چراغ راه را برای ما نشان دادند و برای اینکه جامعه به جایگاه آرمانی برسد باید از فرمایشات مقام معظم رهبری اطاعت کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 617633
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.