نمایش «تمنای باران» به کارگردانی آرزو علیپور از لاهیجان به چهاردهمین جشنواره تیرنگ مازندران راه یافت.

به گزارش ایلنا از رشت، نمایش تمنای باران به نویسندگی محمد علی صادق حسنی و کارگردانی آرزو علی پور به چهاردهمین جشنواره تیرنگ راه یافت. امیر امینی ،علی مرتضوی، رامین کمالی ها، جواد آتش دهقان، مرضیه یکتایی ، مائده داداشی، زینب امینی از جمله هنرمندانی هستند که در این نمایش ایفای نقش می کنند.

از دیگر عوامل این نمایش؛ «پویا بشاش»دستیار کارگردان و آوا؛«محمد علی نقدی»ساخت ،آواز و اجرا موسیقی؛«امیر امینی»،طراح فضا و لباس هستند.

نمایش تمنای باران، تمنای زندگی، تمنای نعمت از خالق هستی برای ادامه زندگی است، کشاورز گیلانی دلخوش به محصولش است محصولی که با عشق می کارد و نیاز به رحمت الهی( باران) دارد.

«تمنای باران» فریاد اهالی روستا برای باران خواهی است. تمنای باران قصه پر غصه گیلانی است قصه ایی که سراسر امید است، قصه ایی که انتهایش روشنایی است ، روشنایی که در پشت تاریکی ابرهای پر باران پناه برده، و باید ببارد، باید ببارد تا آن سیاهی از بین برود و روشنایی به مزارع برنج و چای بتابد ......

کشاورز گیلانی از دارشبوک و کتره کیشه باران می خواهد اما در نهایت می فهمد تنها خداست که نجات راه اوست می فهمد که تمام هستی خلاصه میشود در یک واژه، فقط «خدا»

لازم بذکر است چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر «تیرنگ» توسط حوزه هنری استان مازندران با مشارکت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری ساری در راستای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی و با هدف سبک زندگی ایرانی و اسلامی، توسعه فرهنگی و تعمیق معرفت دینی از دریچه فرهنگ و آیین های ایران زمین، شادزیستی توام با روحیه سازنده و کسب مهارت های زندگی اجتماعی، آموزش حقوق شهروندی با استفاده از ظرفیت های بومی و محلی مناطق کشور در بهار ١٣٩٦ در استان مازندران شهرستان ساری برگزار می‌ شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.