به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط  عمومی فرمانداری لاهیجان؛ سید محمد احمدی روز چهارشنبه در همایش مشارکت حداکثری با حضور دانش‌آموزان رای اولی لاهیجان ضمن خیر و مقدم به مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان، دانش آموزان و سایر حاضرین اظهار داشت: نزدیک به ۴۰ سال از یک انقلاب متمایز در دنیا به نام انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام (ره) که توسط بخش اعظمی از همین دانش اموزان، دانشجویان و مردم غیور ایران اسلامی شکل گرفت، می گذرد و جمهوری اسلامی به دلیل ایثارگری های ملت و حضور حداکثری در انتخابات و با دانشی که جوانان کشور از خود نشان داده اند، تاکنون با اقتدار در جهان درخشیده است و روز به روز بر این اقتدار در همه سطوح و موضوعات افزوده می شود.

نماینده عالی دولت در لاهیجان با اشاره به انحراف کشیده شدن سایر انقلاب های دنیا، خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهایی که انقلاب کردند نتوانستند اقتدار را حفظ کنند و در طول تاریخ به انحراف کشیده شدند اما انقلاب اسلامی ایران با گذشت حدود ۴۰ سال، روز به روز بر اقتدارش افزوده می شود و یکی از دلایل اصلی آن حضور مردم در همه عرصه ها در بدنه نظام است.

احمدی تصریح کرد: کشوری در جهان مقتدر است که علاوه بر قدرت نظامی، دارای قدرت نرم و سخت هم باشد و یکی از دلایل حضور مردم در صحنه های مختلف، شرکت در انتخابات است که با مشارکت اقشار مردم در عرصه های ملی ، استانی و شهرستانی تجلی می یابد.

نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان با تبیین دستاوردهای دولت تدبیر و امید به نسل جوان و دانش آموزان، اظهارکرد: امروز کشور با عقلانیت و تدبیر اداره می شود و این امر مسیر پیشرفت کشور را هموار کرده است، خوشبختانه دولت یازدهم با حمایت قاطع مقام معظم رهبری و پشتوانه قوی مردمی در اعتلای نظام اسلامی تلاش می کند.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه و نقش ارزشمند جوانان و دانش آموزان در توسعه کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: این که می گویم شما دانش اموزان آینده سازان این مملکت و نظام هستید دلیلش این است که در آینده، کشور به دستان شما اداره خواهد شد.

فرماندار لاهیجان با بیان اینکه انتخابات یکی از مقوله های مهم و اساسی در مردم سالاری است، خاطرنشان کرد: مردم در کشور ما سالار و ولی نعمت هستند و در تمامی امور و اداره کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم نقش دارند، امروز این توفیق نصیب شما دانش آموزان عزیز شده که بتوانید رای دهید و در آینده کشور عزیزمان تاثیر گذار باشید.

فرماندار لاهیجان ادامه داد: انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، انتخاباتی است که موجب چرخش قدرت و حرکت در کشور می شود و رأی اولی ها می توانند با حضور در پای صندوق های رأی، محاسبات غلط دشمن را برهم بزنند و با انتخاب ارزشمند خود، ادامه دهنده راه توفیقات گذشته باشند.

احمدی تاکید کرد: بسترهای لازم برای برگزاری انتخابات و حضور پرشور و گسترده مردم فراهم شده، تمامی تلاش و هم و غم مجریان انتخابات، حضور آسان و سهل مردم در پای صندوق های رای و سلامت انتخابات است.

در این همایش همچنین مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: گفت: در دوران دفاع مقدس ۸۵۰ دانش آموز گیلانی با رشادت از کیان کشورمان دفاع کردند و این نشان دهنده آن است که آنها در همه مقاطع تاریخی آماده فداکاری بوده اند.

وی با اشاره به نقش بی بدیل دانش آموزان در اداره هر چه بهتر مدارس گفت: انتخابات یکی از جلوه هایی است که حضور موثر دانش آموزان می تواند باعث تزریق امید در جامعه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اهمیت رأی مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر رئیس جمهور رأی بالای مردم را داشته باشد می تواند در مجامع بین المللی با قوت بیشتر به استیفای حقوق مردم بپردازد.

وی گفت: روز ۲۹ اردیبهشت روزی بسیار مهم و حساس و از روزهای ماندگار در نظام جمهوری اسلامی است که مردم با حضور خود در پای صندوق های رأی ، شخصیت عالی اجرایی کشور را بر می گزینند.

مهدی حاجتی افزود: تمام تلاش مسئولان آموزش و پرورش این است که دانش آموزانی رشد کنند که بتوانند از حقوق خود دفاع کنند و در اجتماع تاثیرگذار و نقش آفرین باشند.

وی با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی رای یک امر زینتی نیست و تاکنون بسیار تاثیرگذار بوده و از این پس هم خواهد بود، گفت: همه چیز از جمله آزادی و استقلال در جمهوری اسلامی وجود دارد و انتظار این است که رییس جمهوری انتخاب شود که در تراز ملت ایران باشد.

حاجتی با توصیه به دانش آموزان و اقشار فرهنگی جامعه، از آنان خواست با حضور در صندوق های رای مشارکت حداکثری در کشور را به نمایش بگذارند.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 615401
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.