فرماندار لاهیجان با تبیین دستاوردهای دولت تدبیر و امید به نسل جوان و دانش آموزان، اظهارکرد: امروز کشور با عقلانیت و تدبیر اداره می شود و این امر مسیر پیشرفت کشور را هموار کرده است.

به گزارش ایلنا از لاهیجان،  سیدمحمد احمدی در همایش مشارکت حداکثری با حضور دانش‌آموزان رای اولی لاهیجان ضمن خیر و مقدم به مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان، دانش آموزان و سایر حاضرین اظهار داشت: نزدیک به ۴۰ سال از یک انقلاب متمایز در دنیا به نام انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام (ره) که توسط بخش اعظمی از همین دانش اموزان، دانشجویان و مردم غیور ایران اسلامی شکل گرفت، می گذرد و جمهوری اسلامی به دلیل ایثارگری های ملت و حضور حداکثری در انتخابات و با دانشی که جوانان کشور از خود نشان داده‌اند، تاکنون با اقتدار در جهان درخشیده است و روز به روز بر این اقتدار در همه سطوح و موضوعات افزوده می شود.

نماینده عالی دولت در لاهیجان با اشاره به انحراف کشیده شدن سایر انقلاب های دنیا، خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهایی که انقلاب کردند نتوانستند اقتدار را حفظ کنند و در طول تاریخ به انحراف کشیده شدند اما انقلاب اسلامی ایران با گذشت حدود ۴۰ سال، روز به روز بر اقتدارش افزوده می شود و یکی از دلایل اصلی آن حضور مردم در همه عرصه ها در بدنه نظام است.

احمدی تصریح کرد: کشوری در جهان مقتدر است که علاوه بر قدرت نظامی، دارای قدرت نرم و سخت هم باشد و یکی از دلایل حضور مردم در صحنه های مختلف، شرکت در انتخابات است که با مشارکت اقشار مردم در عرصه های ملی ، استانی و شهرستانی تجلی می یابد.

نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان با تبیین دستاوردهای دولت تدبیر و امید به نسل جوان و دانش آموزان، اظهارکرد: امروز کشور با عقلانیت و تدبیر اداره می شود و این امر مسیر پیشرفت کشور را هموار کرده است، خوشبختانه دولت یازدهم با حمایت قاطع مقام معظم رهبری و پشتوانه قوی مردمی در اعتلای نظام اسلامی تلاش می کند.

وی با اشاره به جایگاه و نقش ارزشمند جوانان و دانش آموزان در توسعه کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: این که می گویم شما دانش اموزان آینده سازان این مملکت و نظام هستید دلیلش این است که در آینده، کشور به دستان شما اداره خواهد شد.

فرماندار لاهیجان با بیان اینکه انتخابات یکی از مقوله های مهم و اساسی در مردم سالاری است، خاطرنشان کرد: مردم در کشور ما سالار و ولی نعمت هستند و در تمامی امور و اداره کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم نقش دارند، امروز این توفیق نصیب شما دانش آموزان عزیز شده که بتوانید رای دهید و در آینده کشور عزیزمان تاثیر گذار باشید.

فرماندار لاهیجان ادامه داد: انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، انتخاباتی است که موجب چرخش قدرت و حرکت در کشور می شود و رأی اولی ها می توانند با حضور در پای صندوق های رأی، محاسبات غلط دشمن را برهم بزنند و با انتخاب ارزشمند خود، ادامه دهنده راه توفیقات گذشته باشند.

احمدی تاکید کرد: بسترهای لازم برای برگزاری انتخابات و حضور پرشور و گسترده مردم فراهم شده، تمامی تلاش و هم و غم مجریان انتخابات، حضور آسان و سهل مردم در پای صندوق های رای و سلامت انتخابات است.

در این همایش همچنین مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: گفت: در دوران دفاع مقدس ۸۵۰ دانش آموز گیلانی با رشادت از کیان کشورمان دفاع کردند و این نشان دهنده آن است که آنها در همه مقاطع تاریخی آماده فداکاری بوده اند.

وی با اشاره به نقش بی بدیل دانش‌آموزان در اداره هر چه بهتر  مدارس گفت: انتخابات یکی از جلوه هایی است که حضور موثر دانش آموزان می تواند باعث تزریق امید در جامعه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اهمیت رأی مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر رئیس جمهور رأی بالای مردم را داشته باشد می تواند در مجامع بین المللی با قوت بیشتر به استیفای حقوق مردم بپردازد.

وی گفت: روز ۲۹ اردیبهشت روزی بسیار مهم و حساس و از روزهای ماندگار در نظام جمهوری اسلامی است که مردم با حضور خود در پای صندوق های رأی ، شخصیت عالی اجرایی کشور را بر می گزینند.

مهدی حاجتی افزود: تمام تلاش مسئولان آموزش و پرورش این است که دانش آموزانی رشد کنند که بتوانند از حقوق خود دفاع کنند و در اجتماع تاثیرگذار و نقش آفرین باشند.

وی با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی رای یک امر زینتی نیست و تاکنون بسیار تاثیرگذار بوده و از این پس هم خواهد بود، گفت: همه چیز از جمله آزادی و استقلال در جمهوری اسلامی وجود دارد و انتظار این است که رییس جمهوری انتخاب شود که در تراز ملت ایران باشد.

حاجتی با توصیه به دانش آموزان و اقشار فرهنگی جامعه، از آنان خواست با حضور در صندوق های رای مشارکت حداکثری در کشور را به نمایش بگذارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.