به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش عصر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی آستارا در دفتر امام جمعه این شهرستان افزود: فرهنگ عمومی هر جامعه مجموعه ای از باورهای پذیرفته شده آن است و باید تلاش کرد تا باورها از ارزش و اعتبار اجتماعی و فرهنگی متناسب با آموزه های دینی و ایرانی اسلامی برخوردار باشد.
وی اضافه کرد: برای اثر بخش بودن تصمیمات در حوزه های فرهنگی باید مباحث اجتماعی و فرهنگی جامعه به خوبی شناسایی و با درک واقعیت ها تصمیمات لازم اتخاذ شود.
وی اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی، عالی ترین مرجع تصمیم گیری و تصمیم سازی در بخش فرهنگ هر شهرستان است و تصمیمات در آن باید با رویکرد کارشناسی اتخاذ و عملیاتی شود.
رنجکش ادامه داد: دستگاه های عضو این شورا باید با بررسی جامع از وضعیت شهرستان و ارائه برنامه های عملیاتی، زمینه بستر سازی های فرهنگی و اجتماعی را فراهم کنند.
فرماندار آستارا افزود: نگاه به شورای فرهنگ عمومی باید نگاه کارشناسی باشد و دستگاه های اجرایی باید برای اجرای آنها برنامه ریزی های دقیق داشته باشند.
وی به نقش رسانه ها در این زمینه اشاره کرد و پویایی بیشتر رسانه ها در توسعه فرهنگی و فضاسازی های فرهنگی را در شهرستان آستارا خواستار شد.
رنجکش اظهار داشت: مباحث فرهنگی و اجتماعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مقام معظم رهبری نیز در این زمینه ورود کرده و تاکیداتی به متولیان این امر داشته اند.
فرماندار آستارا افزود: برای کاهش آسیب ها اول باید آنها را بشناسیم و برای رفع آنها برنامه ریزی کنیم و اقدامات پیشگیرانه ای برای مقابله با آسیب ها به کمک شورای فرهنگی انجام دهیم تا مردم، آن را در جامعه احساس کنند.
رنجکش با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی در جامعه به تناسب شعار سال افزود: برای معرفی تولیدات داخلی باید برنامه داشته باشیم و در این راستا برنامه ریزی درستی در حوزه فرهنگ انجام دهیم.
در این جلسه امام جمعه شهرستان آستارا نیز تلاش متولیان برنامه های مذهبی را برای ترویج فرهنگ اسلامی و معارف اهل بیت (ع) در آستارا خواستار شد.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا معارف دینی را گنجینه غنی آموزه های اخلاقی دانست و بر ترویج آنها در جامعه با بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی و هنری تاکید کرد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
دریافت خبر: عیسی پاشاپور**انتشاردهنده: کبیری
7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.