به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حمیدرضا حاجی‌بابایی عصر امروز در جمع اعضای کمیته فرهنگیان جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان گیلان در رشت اظهار داشت: کشور برای حل مشکلات فعلی خود نیاز به توسعه فرهنگی، اقتصادی و امنیت دارد.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش مشکلات اقتصادی کشور است که در 33 بند کارشناسی تبیین شده است.

حاجی بابایی درباره عدم عملیاتی کردن راهکارهای اقتصاد مقاومتی اذعان داشت: دولت اگر از راهکارهای از پیش تعیین شده در جهت عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی استفاده کرده بود رکود 12.6 درصدی، بیکاری و تورم قابل حل بود.
 
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ریشه اجرای اقتصاد مقاومتی را در اقتصاد دانش بنیان بیان کرد و ابراز داشت: اقتصاد دانش بنیان بر پایه آموزش پرورش بوده و برخلاف اقتصاد نفتی و سنتی است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری اشتغال و تولید را پشت هم نام بردند به‌معنای اینکه اشتغال همراه تولید می‌بایست باشد و این دو دو روی یک سکه هستند نه دو سکه جدا از هم.

وزیر اسبق آموزش پرورش درباره تعداد افراد بیکار کشور اذعان داشت: تعداد بیکاران کشور 3 میلیون و 200 هزار نفر هستند که امسال یک میلیون و 200 هزارنفر به این تعداد اضافه می‌شود.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به تفکر ضد تولید که در دولت قابل مشاهده است گفت: دو تفکر در کشور وجود دارد گروهی که می‌گویند تولید ملی هزینه بالا در پی دارد و واردات ارزان‌تر است و گروه اندکی که به تولیدملی اعتقاد دارند.

حاجی بابایی با تاکید بر تولید داخلی اظهار داشت: تولید ملی با وجود هزینه‌های بالا موجب ایجاد اشتغال در صنایع پایین دست و تا دورترین شهرها می‌شود اما در کنار تولید داخلی نیاز به سرمایه گذاری خارجی در کشور داریم.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی درباره سرمایه گذاری خارجی در داخل کشور گفت: زمانی سرمایه گذاری خارجی را می‌پذریم که پس از 5 سال، 70 درصد فناوری را به داخل منتقل کنند که موجب اشتغالزایی صد درصدی شود.

وی افزود: براساس برنامه ششم توسعه برای یک و نیم میلیون شفل سالانه به 770 هزارمیلیارد تومان سرمایه‌گذاری احتیاج داریم که از این مقدار 200 هزارمیلیارد تومان آن باید سرمایه‌گذاری خارجی باشد که پس از 5 سال بتوانیم تمام فناوری خارجی را به داخل کشور انتقال دهیم.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی درباره سایر محورهای توسعه در کشور اعلام داشت: اقتصاد دانش بنیان متکی بر آموزش و پرورش با زیرساخت دانش فنی و تعهد افراد به خود، جامعه و شغلشان بخشی از سند تحول اقتصادی محسوب می‌شود.

وزیر اسبق آموزش پرورش با بیان اینکه مشکل تمام وزارتخانه‌ها در کنار آموزش پرورش حل می‌شود گفت: تنها داشتن یک وزراتخانه برای اجرای برنامه های آموزش پرورش کافی نیست و آموزش پرورش می‌بایست حول محور دولت  در جهت حل مشکلات سایر وزارتخانه‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 614332
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.