رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان بر همکاری و همت جمعی سرمایه گذران و تولیدکنندگان مستقر در این شهرک صنعتی برای اجرای طرح دسترسی اختصاصی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، امروز جلسه تخصصی بررسی طرح مطالعاتی احداث راه اختصاصی دسترسی به شهرک صنعتی لاهیجان با حضور نماینده شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، فرماندار لاهیجان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان و جمعی از مسئولان ذیربط استان، در شهرک صنعتی لاهیجان برگزار شد.

فرماندار شهرستان لاهیجان در این جلسه احداث راه دسترسی اختصاصی به شهرک صنعتی لاهیجان را امری مهم و حیاتی عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح و بهره مندی از راه اختصاصی دسترسی به این شهرک نیاز اساسی آن محسوب می شود.

سید محمد احمدی با بیان فعالیت 18 واحد صنعتی در این شهرک صنعتی و اشتغال بیش از 2 هزار نفر در آن تصریح کرد: اجرای این طرح زیرساختی نیازمند اراده قوی و تجمیع عزم جمعی مدیران دولتی و سرمایه گذاران بخش خصوصی است و با توجه به اهمیتی که دارد نیازمند بودجه استانی و ملی است.

وی با قدردانی از تلاش های سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در حمایت از تولید تصریح کرد: خوشبختانه با نگرش سازنده دولت تدبیر و امید و تلاش استاندار محترم گیلان و سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان بیش از 5 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش تولید و صنعت گیلان پرداخت شد که بخش قابل توجهی به واحدهای تولیدی شهرستان لاهیجان اختصاص یافته است.

نماینده مردم شهرستان های سیاهکل و لاهیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست از افزایش 30 درصدی بودجه استان نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: علاوه بر این با تلاش نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی 12 هزار میلیارد ریال سهم مالیات استان کاهش یافته است.

ذبیح الله نیکفر همچنین از حذف مالیات بر ارزش افزوده در بخش چای و برنج خبر داد و افزود: این مسئله به عنوان گامی در راستای حمایت از تولید داخلی بوده است.

وی با ابراز خرسندی از اعلام آمادگی همکاری و همراهی شایسته مدیران دستگاه های دولتی استان خاطر نشان کرد: اجرای این طرح زیرساختی باعث رونق اقتصادی بیشتر در شهرک صنعتی لاهیجان خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان آمادگی همکاری این سازمان برای اجرای موفق این طرح زیرساختی خاطر نشان کرد: اجرای این طرح علاوه بر نیاز به اعتبارات استانی نیازمند تخصیص اعتبارات ملی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی کشور است.

علی منتظری همچنین بر همکاری و همت جمعی سرمایه گذران و تولیدکنندگان مستقر در این شهرک صنعتی برای اجرای طرح دسترسی اختصاصی تاکید کرد و گفت: سرمایه گذاران بخش خصوصی که در اجرای این طرح همکاری کنند مورد حمایت سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار می گیرند.

گفتنی است در این طرح مطالعاتی، 15 هزار مترمربع مساحت کلی به طول 550 متر، با در نظرگیری عرض24 متر به انضمام حریم 5 متری برای احداث شانه خاکی، ایجاد فضای سبز و احداث مجتمع تجاری و خدماتی برای عرضه محصولات و تولیدات شهرک صنعتی لاهیجان در نظر گرفته شده است.

در پایان این جلسه مقرر شد سازمان های مختلف اعم از اداره راه، حمل و نقل، آب منطقه ای، آب و فاضلاب روستایی،بنیاد مسکن و ... نظرات کارشناسی نهایی خود را در خصوص اجرای طرح راه اختصاصی دسترسی به شهرک صنعتی لاهیجان را هر چه زودتر اعلام کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.