به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، علیرضا شعبان‌نژاد عصر امروز در جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید در رشت، اظهار داشت: سهم بخش کشاورزی استان گیلان  برای نخستین بار در سهم کشوری به 3.3 درصد رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه در دولت یازدهم تولیدات کشاورزی گیلان 20 میلیون تن افزایش یافته است ابراز داشت: سهم تولیدات کشاورزی در استان گیلان رشد 3.3 درصدی داشته است.

شعبان‌نژاد با تاکید بر اینکه سهم اعتباراتی که از طریق جهاد کشاورزی با همکاری بانک‌ها به بخش‌های کشاورزی گیلان در سال گذشته اختصاص یافته بی‌سابقه بوده است تصریح کرد: در سال گذشته بالغ بر 235 میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی گیلان تزریق شده است.

وی افزود: 50 میلیارد تومان از اعتبارات مذکور در بخش مکانیزاسیون کشاورزی، 9 میلیارد از صندوق توسعه ملی، 20 میلیارد تومان از صندوق حمایت از صندوق کشاورزی، 15 میلیارد تومان صندوق توسعه چای و یک میلیارد تومان در بخش مشاغل خانگی بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه بالغ بر 2 هزار و 666 طرح در سامانه بهین یاب ثبت نام شده است تصریح کرد: 2 هزار و 30 طرح از میزان مذکور بررسی و در کارگروه رفع موانع تولید با اعتباری بالغ بر 583 میلیارد تومان مصوب شد.

وی با اشاره به اینکه 611 واحد تولیدی از تسهیلات مذکور بهره مند شدند بیان داشت: با دو سطح نظارتی استانی و شهرستانی از طرح‌های مذکور در استان بازدید می‌شود و در حال حاضر از 73 طرح در استان نظارت استانی و از تمامی طرح‌ها نظارت شهرستانی شده است.
 
شعبان‌نژاد طرح‌های بازدید شده را 40 طرح دام و طیور، 7 طرح شیلات، یک طرح تولیدات گیاهی و 25 طرح صنایع کشاورزی عنوان کرد و اظهار داشت: بازدیدها از طرح‌های مذکور در فروردین ماه امسال هم ادامه دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 614062
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.