به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش شامگاه دوشنبه به مناسبت سالروز میلاد با سعادت امام علی (ع) و روز پدر با حضور در منزل توکل نظرنیا از اولین آزادگان کشور در آستارا افزود: در سینه آزادگان و ایثارگران عزیزمان گنجینه ای پنهان است که از سرمایه های اجتماعی و ارزش های دوران دفاع مقدس است.
وی اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا این میراث ماندگار و معنوی برای نسل های بعدی جامعه باز نشر شود و آنان با ایثارگری ها و ارزش های نهفته در دوران دفاع مقدس، بیشتر و بهتر آشنا شوند.
وی بیان کرد: از هنرمندان و جامعه فرهنگی آستارا می خواهم با برقراری ارتباط با آزادگان و ایثارگران این شهرستان، به تدوین خاطرات آنان همت گمارند.
توکل نظرنیا آزاده سرافراز آستارایی نیز در این دیدار به بیان خاطرات خود از دوران دفاع مقدس و اسارت پرداخت و پشتیبانی مسئولان را مایه دلگرمی ایثارگران برای ترویج فرهنگ ایثار در جامعه دانست.
این آزاده سرفراز که در دفاع مقدس در ارتش جمهوری اسلامی به عنوان بهیار فعالیت می کرد، در سال 1359 به اسارت دشمن درآمد و مدت 10 سال در اسارت رژیم بعثی عراق بود.
آستارا 166 شهید والامقام تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در آستارا ، فرماندار بندر آستارا از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این شهرستان خواست به منظور ترویج گردشگری، به تناسب توسعه روستاها بافت سنتی آنها را حفظ کند.
یونس رنجکش در دیدار رئیس و کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آستارا به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد انقلابی در فرمانداری آستارا گفت: ارائه الگوهای صحیح متناسب با بافت های طبیعی و فرهنگ روستایی از اولویت هایی است که باید مورد توجه این بنیاد قرار گیرد.
وی با تقدیر از تلاش های انجام گرفته در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان آستارا اضافه کرد: یکی از جذابیت های روستاها برای گردشگران، محیط طبیعی و زندگی ساکنان آنهاست و با توجه به اینکه آستارا دارای موقعیت خاص در پذیرش گردشگر است، باید بافت روستاها حفظ و زمینه حضور بیشتر گردشگران در منطقه فراهم شود.
وی یادآور شد: توجه به ساخت مسکن برای محرومان و اجرای طرح های هادی در روستاها از نقاط قوت بنیاد مسکن در این سال هاست اما آمادگی در شهرستان وجود دارد تا با همکاری این نهاد بتوانیم طرح های خاص آزمونه را در راستای حفظ بافت محیط روستا و بهره مندی درست از فضای روستاها اجرا کنیم.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آستارا نیز در این دیدار گفت: در دولت تدبیر و امید، خدمات ارزنده ای در روستاها توسط بنیاد مسکن ارائه شده است.
هومان بصیر افزود: بیش از 2میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های بنیاد مسکن توسط دولت در بهسازی، مقاوم سازی، اجرای طرح های هادی و ساخت مسکن محرومان در آستارا اختصاص یافته که اقدامی بی نظیر بود.
وی از آمادگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آستارا برای توسعه و ساخت مسکن روستایی در این شهرستان خبر داد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت، 2 بخش و 62 روستا در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
دریافت خبر: عیسی پاشاپور ** انتشاردهنده: کبیری
7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.