حسن خسته بند در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با اشاره به آسیب ذخایر دریای کاسپین اظهار داشت: آسیب و کاهش آبزیان و دریاچه کاسپین ناشی از عدم مدیریت صحیح صید و صیادی توسط اداره کل شیلات استان گیلان است.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در گذشته برای صیادان کارت مجوز و مکانی مشخص برای صید در دریا تعیین می‌کردند که این افراد خود مانع ورود صیادان غیرقانونی می‌شدند.

خسته بند درباره کارت‌های صید تشریح کرد: شیلات به مرور با قرار ندادن جایگزین برای افرادی که از گردونه کارت داران به هردلیلی خارج میشدند، باعث ورود صیادان غیرقانونی به دریا شد.

وی افزود: علاوه بر عدم صدور کارت برای افراد جدید، کارشناسان شیلات ایران در حدود دو دهه قبل پیشنهاد دادند که در جهت حفظ و ذخیره ماهی‌های دریای خزر به‌ویژه ماهی‌های خاویاری کارت صید افراد را خریداری کنند.
 
وی درباره اشکالات طرح جمع آوری و خریداری کارت‌های صید گفت: با وجود اشکالاتی که توسط برخی از کارشناسان در ارتباط با اجرای این طرح بیان شد شیلات خود را کارشناس مطلق تلقی کرد و گوش شنوایی برای بررسی مشکلات پیش‌بینی شده نداشت.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: برخلاف آنچه تصور می‌شد نه تنها تعداد صیادان کاهش پیدا نکرد بلکه صیادانی که زمانی به‌صورت قانونی به صید ماهی می‌پرداختند نیز در گروه صیادان غیرقانونی قرار گرفتند.

خسته‌بند عملکرد شیلات را با نتیجه‌ای عکس بیان کرد و گفت: شیلات به همین مقدار بسنده نکرد و با حذف روش دام گستر به‌جای استفاده از شیوه‌ای درست‌تر در جهت حفاظت از ذخایر کاسپین وارد عمل شد که نتیجه عکس به‌دنبال داشت.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 612393
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.