به گزارش خبرنگار ایرنا ، مهدی حاجتی صبح دوشنبه در همایش دانش آموزان رای اولی در سالن همایش زنده یاد سایه بان بندرانزلی ، انتخابات را از مهمترین تصمیم گیری های مهم در عرصه سیاسی انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد:امروز جوانان ما تحلیل گران و منتقدان باهوشی هستند که قدرت تجزیه و تحلیل بالایی دارند.
وی با اشاره به تاثیر گذاری جوانان در همه عرصه های انقلاب اسلامی خصوصا در هشت سال دفاع مقدس افزود: اولین گام برای تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای است .
حاجتی یاد آور شد: یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی ، انتخاب مستقیم و غیر مستقیم مسئولان کشور با رای مردم است و باید در نظر داشت که انداختن هر رای در صندوق به نفع این نظام است .
وی با بیان اینکه تمام کشورهای بزرگ دنیا انتخابات ایران را رصد می کنند متذکر شد: انتظار می رود نامزدهای انتخاباتی با ایجاد فضای امن ، تنها در راستای بیان دیدگاه ها و برنامه های خود اقدام کرده و از ایجاد هر گونه فضای تخریب پرهیز کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان حضور در انتخابات را به عنوان یک تکلیف ملی دانست و تصریح کرد: تمام اقشار جامعه باید در جهت اداره هرچه بهتر کشور خصوصا در شرایط سخت ، به فرد انتخاب شونده در انتخابات ریاست جمهوری کمک کنند.
حاجتی تصریح کرد : دشمنان نظام به دنبال بی اهمیت جلوه دادن انتخابات بوده و نباید چنین شائبه ای به وجود آید که مشارکت مردم تاثیری در انتخابات ندارد.
وی با اشاره به برگزاری دوره ای انتخابات شورای دانش آموزی در سراسر کشور گفت : رییس جمهوری در منشور حقوق شهروندی بر حقوق جوانان تاکید داشته و انتخابات شوراهای دانش آموزی به عنوان یکی از حقوق مسلم دانش آموزان است که به دانش آموز اجازه مشارکت در تصمیم سازی های مدرسه خود را می دهد.
مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با تاکید بر حضور پر رنگ رای اولی ها در انتخابات پیش رو خصوصا در ساعات اولیه برگزاری آن خاطر نشان کرد: رای دانش آموزان نه تنها تزئینی نیست بلکه بسیار تاثیر گذار بوده و هر ایرانی با حضور در انتخابات شعور سیاسی خود را به رخ جهانیان می کشد.
به گزارش خبرنگار ایرنا بر اساس اعلام ستاد انتخابات گیلان، 15 هزار و 454 نفر برای شرکت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان ثبت نام کرده اند.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ، 29 اردیبهشت ماه در سراسر میهن اسلامی برگزار خواهد شد.
خبرنگار: رضا اکبری** انتشار : نصراله ابراهیمی
7471/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.