علی اکبر باقری ارومی عصر یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی، افزود: تقویت و اشاعه آرمان های امام خمینی (ره) در نسل های سوم و چهارم نیازمند حرکت ابتکاری است و در این راستا از هنرمندان متعهد برای فعالیت در کانون بسج هنرمندان آستارا حمایت می شود.
وی با اشاره به استقبال شاعران آستارایی از انجمن تازه تاسیس چشم انتظاران در کانون بسیج هنرمندان، اظهار کرد: هدف مسئولان انجمن های هنری کانون، تحقق آرمان های امام و منویات مقام معظم رهبری است تا زمینه های رشد و تعالی جامعه فراهم شود.
وی بیان کرد: اگر دیروز مردانی همچون شهید آوینی در لباس زیبای هنر، به درجه شهادت نائل آمدند امروز وظیفه هنرمندان بسیجی زنده نگه داشتن آرمان آنها در قالب های هنری است.
ارومی با بیان اینکه برای نخستین بار در خرداد ماه امسال در آستارا به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی (ره) یک نمایش به روی صحنه خواهد رفت، گفت: تمرین این نمایش با نگاه به زندگی پر خیر و برکت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا آغاز شده است.
او بیان کرد: انجمن سرود کانون بسیج هنرمندان آستارا نیز با مشارکت فعالان موسیقی این شهرستان تشکیل شده و در سال گذشته در 12 آئین فرهنگی به اجرای برنامه پرداخت.
مسئول کانون بسیج هنرمندان آستارا گفت: اجرای سرودهای انقلابی و حماسی توسط اعضای این انجمن، بارها مورد استقبال شهروندان فرهنگ دوست قرار گرفته است و امیدواریم با همدلی دستگاه‌های فرهنگی و بهره‌گیری از ظرفیت اصحاب فرهنگ و هنر، قدم‌های موثری در ترویج هنر انقلاب اسلامی برداشته شود.
شهید مرتضی آوینی روز بیستم فروردین 1372 هنگام تولید مجموعه روایت فتح در منطقه عملیاتی فکه بر اثر انفجار مین به شهادت رسید و سالروز شهادت وی روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

***
فرماندار بندر آستارا در نشست نمایندگان استانداری ها با دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی، آمادگی این شهرستان را برای آزمونه قرار گرفتن جهت اجرای طرح های آموزش حقوق شهروندی در حوزه های مختلف اعلام کرد.
به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا ، یونس رنجکش در این نشست در تهران افزود: در راستای اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید و برنامه ریزی های وزارت کشور و استانداری گیلان، آماده همکاری در گفتمان سازی حقوق شهروندی در شهرستان مرزی بندر آستارا هستیم.
دکتر الهام امین زاده دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی نیز در این نشست با اشاره به اقدامات استان گیلان در حوزه آموزش حقوق شهروندی، از ابتکارات انجام گرفته در این راستا قدردانی کرد.
وی گفت: چاپ کتاب آموزش حقوق شهروندی ویژه دانش آموزان پایه های اول و دوم و برگزاری دوره های تربیت مربی حقوق شهروندی برای کارکنان دستگاه های اجرایی از برنامه های خوبی بود که برای اولین بار در استان گیلان و قبل از انتشار منشور حقوق شهروندی انجام شده است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
دریافت خبر: عیسی پاشاپور ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7124 /6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.