به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، علیرضا شعبان‌نژاد صبح امروز در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه تاکنون در بیش از 90 درصد اراضی شالیزاری گیلان شخم اولیه انجام شده است اظهار داشت: این میزان معادل 210 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان گیلان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه شخم اولیه در اراضی شالیزاری گیلان نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است افزود: کشاورزان گیلانی در مقوله شخم زمستانه عملکرد مطلوبی در استان دارند.

شعبان‌نژاد با تاکید بر اینکه بر اساس تقویم زراعی، نشاء برنج در گیلان باید از دهه دوم اردبیهشت آغاز شود گفت: کشاورزان به‌دلیل کاهش دما در استان گیلان از نشاء زودرس خودداری کنند زیرا احتمال آسیب دیدگی نشاء بسیار زیاد است. 

وی با اشاره به اینکه استان گیلان سالانه به‌طور میانگین بالغ بر هزار و 500 میلیمتر بارندگی دارد تصریح کرد: تنها 60 میلی‌متر از میزان بارش مذکور در فصل زراعی کشاورزان انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه بالغ بر 77 هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان تجهیز و نوسازی شده است تاکید کرد: امسال تجهیز و نوسازی حداقل 10 هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان در دستور کار است.

شعبان‌نژاد با تاکید بر اینکه در بالغ بر 11 هزار و 500 هکتار از اراضی شالیزاری استان  آبیاری تحت فشار انجام می‌شود بیان کرد: 31 هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان لاینینگ شده است اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611342
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.