به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان ،دکتر محمدعلی نجفی در پایان نشست ستاد انتخابات که با حضور فرمانداران برگزار شد به خبرنگاران گفت: بررسی صلاحیت‌ها در هیأت‌های اجرایی از امروز هفدهم فروردین آغاز و تا بیست و سوم فروردین به مدت 7 روز ادامه خواهد داشت. نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه نتایج بررسی صلاحیت‌ها 24 فروردین به هیأت‌های نظارت شوراها  اعلام می‌شود افزود : هیأت‌های نظارت در شهرستان و بخش‌ها نیز از 25 تا 31 فروردین کار بررسی صلاحیت داوطلبان را براساس لیست هیأتهای اجرایی انجام می‌دهند.

استاندار گیلان اظهار داشت : در تاریخ دوم اردیبهشت ماه نتیجه بررسی صلاحیت‌ها پس از اعلام نظر هیأت‌های نظارت از طریق فرمانداری به داوطلبان اعلام می‌شود. دکتر نجفی با بیان اینکه پس از این مرحله نیز قانون مراحل دیگری را برای شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده و رسیدگی و بررسی نهایی پیش‌بینی کرده است  افزود : در نهایت اسامی آگهی اسامی نامزدها  در تاریخ 18 تا 20 اردیبهشت ماه منتشر خواهد شد. وی ادامه داد :زمان  آغاز تلبیغات نامزدها  از تاریخ 21 اردیبهشت ماه به مدت 7 روزخواهد بود

استاندار گیلان با بیان اینکه همواره تأکید بنده بر فراهم کردن فضایی است که مطابق بر مُر قانون عمل شود افزود : تأکید بنده بر هیأت‌های نظارت و اجرایی استان، فرمانداران و ستاد انتخابات بر این است که در بررسی صلاحیت‌ها براساس مُر قانون و فقط براساس گزارش مراجع 4 گانه عمل شود. وی افزود : مراجع 4 گانه در استان نیز براساس اسناد و مدارک مقتن عمل کرده و به شایعات اصلاً توجهی نداشته باشند و  موارد گزارش شده را نیز موشکافانه و کارشناسی شده بررسی کنند. استاندار گیلان با بیان اینکه باید فضای مشارکت حداکثری در انتخابات مورد تأکید رهبر معظم انقلاب را فراهم کنیم افزود : باید زمینه حضور تمامی اقشار، تفکر، جناح و اندیشه‌های مختلف و گرایش‌های سیاسی در رقابت‌های انتخاباتی فراهم کنیم. وی اظهار داشت : حضور اندیشه‌ها با تفکر و جناح‌های مختلف و همچنین حضور جوانان در کنار افراد کار آزموده و مجرب زمینه شکل‌گیری شوراهای آماده ، فعال، پویا، امین و صادق را برای مردم فراهم می‌کند. استاندار گیلان همچنین از افزایش 10 درصدی نام نویسی بانوان در این دوره از انتخابات  در گیلان نسبت به مدت مشابه خبر داد و افزود : این آمار گویای آن است که امروز دولت و نظام زمینه و انگیزه لازم را برای حضور بانوان در مباحث اجرایی و نظارتی فراهم کرده است. دکتر نجفی تصریح کرد : با تدابیراندیشیده شده قطعاً خواهیم توانست شاهد حضور و مشارکت حداکثری مردم در این دوره از انتخابات باشیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610533
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.