سرهنگ رسول عزیزی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: ماموران انتظامی ایستگاه بازرسی قلعه در محور اردبیل-آستارا، حین بازرسی خودروهای عبوری، به یک دستگاه خودروی خاور مشکوک شده و در بازرسی از آن چهار هزار و 200 کیلوگرم انواع چوب آلات جنگلی قاچاق کشف کردند.
وی با اشاره به اینکه این محموله فاقد هر گونه مجوز حمل بود، افزود: قاچاقچی 35 ساله به همراه اموال توقیف شده به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا تحویل داده شد.
وی ارزش این محموله قاچاق را 190 میلیون ریال عنوان کرد و ادامه داد: پلیس از آمادگی لازم برای مقابله با قاچاقچیان و تخریب کنندگان جنگل برخوردار است.
وسعت اراضی ملی آستارا 40 هزار هکتار است و 32 هزار هکتار آن را مناطق جنگلی تشکیل می دهد.
فرمانده نیروی انتظامی آستارا همچنین از کشف پنج هزار و 900 قطعه جوجه گوشتی غیر بهداشتی از یک دستگاه کامیون و 10 دستگاه پیکان وانت در ایستگاه بازرسی قلعه این شهرستان خبر داد.
عزیزی بیان کرد: این طیور غیر بهداشتی فاقد مجوز حمل و قرنطینه بود و در این راستا 11 متخلف به همراه محموله های توقیف شده به شبکه دامپزشکی آستارا تحویل داده شدند.
او ارزش اقتصادی طیور کشف شده را 300 میلیون ریال اعلام کرد.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده و در این شهرستان هفت واحد مرغداری فعال است و در هر مرغداری 168 هزار قطعه مرغ در هر دوره 45 روزه تولید می شود.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.