به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آرش فرزام صفت ظهر امروز در رشت، اظهار داشت: با توجه به نامگذاری این سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری با عنوان "اقتصاد مقاومتی"، نقطه عطف سیاستگزاری دولت بر تولید و اشتغال و کارآفرینی است.

 مدیرکل امور اقتصادی استانداری گیلان گفت: در حوزه اقتصادی استان بعد از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که نقشه راه در تمامی حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است برنامه ریزی بلند مدتی داریم تا منجر به افزایش تولید و ایجاد اشتغال شود.

فرزام صفت با اشاره به اینکه استان گیلان از دیرباز به عنوان استانی کشاورزی شناخته شده است خاطرنشان کرد: این امر یک نقطه قوت محسوب می‌شود اما نقاط ضعفی را در خود پنهان دارد.

وی با بیان اینکه اگر خود را متکی به کشاورزی بدانیم نخواهیم توانست با استان‌های همجوار رقابت کنیم افزود: استان به سمت فرصت‌های حوزه توسعه دریا و صنعت و گردشگری و استفاده بیشتر از صنایع تبدیلی پیش رفته است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان عنوان داشت: در صنایع کشاورزی و تبدیلی قدرت رقابتی خوبی در استان وجود دارد و صنایع فولادی، دارویی و غذایی جزء مزیت‌های استان گیلان محسوب می‌شوند.

فرزام صفت با اشاره به اینکه در صنایع سلولزی با افتتاح دو کارخانه سلولزی تولید MDF رتبه نخست کشوری را در اختیار داریم اظهار داشت: در صنایع سلولزی  قدرت رقابتی خوبی در کشور به‌دست آوردیم..

وی با بیان اینکه وقتی صحبت از تولید و اشتغال می‌شود انتظار از بخش خصوصی بیشتر است چون با این حجم از جمعیت بیکار، دولت به تنهایی نمی‌تواند آن‌ را ساماندهی کند گفت: وظیفه دولت ریل گذاری و سیاست‌گذاری و نظارت است تا بخش خصوصی بتواند در آن حرکت کند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با تاکید بر اهمیت شرکت‌های دانش بنیان افزود: پس از ثبت و اخذ مجوز و ساماندهی در مجموعه پارک علم و فناوری، زمینه برای تولید و اشتغال جوانان در بخش دانش بنیان و بهره مندی از تسهیلات استان گیلان فراهم است.  

وی با اشاره به اینکه در حوزه صادرات به‌ویژه صادرات مرغ و محصولات غذایی نیازمند رسیدن به استانداردهای کیفی هستیم گفت: اگر کیفیت محصولات را به حدی برسانیم که منطبق با استانداردهای کشورهای مقصد باشد بازارهای خوبی در کشورهای حوزه دریای خزر و عراق و افغانستان وجود دارد و ما قدرت رقابتی خوبی در این زمینه داریم.

فرزام صفت با بیان اینکه در حوزه امور اقتصادی استانداری، تسهیلات تکلیفی به سمت تولید و اشتغال سوق داده شده است افزود: در سال 95 به میزان 470 میلیارد تومان سهم تسهیلات تکلیفی بود که در حوزه تولید اختصاص داده شد و 510 میلیارد تومان یعنی 108 درصد سهم‌مان را جذب کردیم.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان اذعان داشت: امسال هم سیاست دولت بر مبنای خدمت به واحدهای فعال و راکد تولیدی است تا با این تسهیلات، تولید را افزایش دهیم ولی هنوز مبلغ این تسهیلات برای سال 96 ابلاغ نشده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608797
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.