به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید عبد الجواد شمس الدین در خطبه های نماز جمعه این هفته انزلی اظهار کرد: دولت های غربی و خصوصا آمریکایی ها همواره معتقدند که میزان رشد و ترقی کشور کم و یا تعطیل شود .
وی افزود: تمامی پیشرفت های علمی و فناوری در بخش های هسته ای ، موشکی و فناوری ها به دست توانای جوانان میهن اسلامی و در زمان تحریم اتفاق افتاده است.
امام جمعه انزلی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص تسریع در رشد علمی کشور گفت: نظام اسلامی بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، مظلوم ولی مقتدر است و با مشت محکم در برابر یاوه گویی های یاوه گویان برخورد می کند.
حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین با تبریک به جهت کسب مدال طلای جشنواره بین المللی اختراعات توسط امیر حسین ابراهیمی ، مخترع جوان اهل انزلی در هفته گذشته گفت: متاسفانه جوانان نخبه با این همه توانمندی و قابلیت علمی و فناوری در استان و شهرستان بندرانزلی، کمتر مورد توجه قرار می گیرند.
وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت اختراع خمیرکاغذ از گیاه مهاجم آزولا به عنوان تبدیل تهدید به فرصت، با فراهم سازی زمنیه های تولید برای این مخترع جوان از سوی مسئولان استان و کشور ، علاوه بر تولید کاغذ از این گیاه به جای قطع درختان بی شمار و مبارزه با این آفت زیست محیطی ، موجبات اشتغالزایی برای جوانان نیز فراهم می شود.
امام جمعه انزلی در ادامه با اشاره به فرارسیدن روز میلاد امیر المومنین اظهار کرد: باید شیوه های زندگی و حکومت حضرت علی(ع) نصب العین مردم و مسئولان قرار گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین با بیان اینکه امیر المومنین بر رعایت اصل عدالت و ظلم ستیزی تاکید داشت، افزود: اصل اساسی حکومت علوی اجرای عدالت بوده و حکومت اسلامی باید براساس اصول عدالت حرکت کرده و همگان اعم از مردم و مسولان به این اصل مهم توجه داشته باشند.
امام جمعه انزلی همچنین از حضور استاندار گیلان در بندرانزلی و بازدید از پروژه های مصلی و گلزار شهدا و قول مساعد او در خصوص تسریع در روند تکمیل گلزار شهدای انزلی، تشکر کرد.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده: کبیری
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.