حجت الاسلام و‌المسلمین سیدکاظم میرحسینی اشکوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با بیان اینکه کشور در شرایطی قرار گرفته ‌که نیاز به انقلابی مجدد در زمینه مدیریتی دارد اظهار داشت: کشور نیازمند مدیران انقلابی با محوریت دین و با تبعیت از مقام معظم رهبری همراه با تغییرات اساسی است.

رئیس شورای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گیلان تصریح کرد: سیستم بانکی، مدیریت، سیاست خارجی، و سایر بخش‌های دولت آنقدر فرسوده است که مشکلات ناشی از آن تنها توسط همفکری نیروهای انقلابی و با ایجاد انقلابی بزرگ رفع می‌شود.

وی گفت: سیستم اداری ما پیر و فرسوده است و سال‌ها بر اساس حزب، گروه، قومیت، روابط فامیلی و بده بستان‌ها بوده به‌طوریکه هر شخصیت کشوری که وارد استان می‌شود سعی می‌کند با مدیریت و بزرگان استان ارتباط برقرار کند و توجه‌ای به خواسته‌ها و معیشت مردم ندارد.

میرحسینی اشکوری افزود: ما مخالف روابط خارجی نیستیم ولی سیاست خارجی صحیح آن است که بر اساس روابط متقابل و دوطرفه باشد نه به‌معنای تبعیت محض از بیگانگان بلکه باید بر اساس تکیه بر مردم با محوریت دین و روحیه شجاعت و به‌دور از غربگرایی، ترس و کدخدا محوری باشد.

وی گفت: ایران مخالف تعامل با هیچ کشوری به‌جز رژیم صهیونیستی و نیز با آمریکا مشروط بر آنکه محوریت نظام جمهوری اسلامی ایران را قبول کند و توطئه نکند نیست که این امر امکانپذیر نخواهد بود زیرا آمریکا با اصل حاکمیت اسلام و دین مخالف است و در حال حاضر به‌طور مستقیم در جنگ سخت و نرم علیه نظام جمهوری اسلامی عمل می‌کند.

رئیس شورای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان گیلان اظهار داشت: هدف ما ایجاد جنگ و درگیری با دشمنان نیست بلکه به هرطریقی سعی می‌کنیم مانع از بروز جنگ شویم در حالی‌که به سازش با دشمن نیز اعتقاد نداریم.

میرحسینی اشکوری ریشه اساسی مشکلات دولت را در سیستم غلط بانکی حاکم بر کشور بیان کرد و اذعان داشت: سیستم بانکی ما نیاز به انقلاب و تحولی عظیم دارد و هیچ رئیس جمهوری بدون رفع اشکالات سیستم بانکی نمی‌تواند مشکلات کشور را رفع کند.

وی تصریح کرد: حقوق‌های نجومی و وام‌های سنگینی که به آسانی در اختیار قشر خاصی از جامعه قرار می‌گیرد و از طرفی عدم پرداخت وام‌های ازدواج که به‌سختی در اختیار جوانان قرار می‌گیرد از جمله مشکلات سیستم بانکی کشور است.

میرحسینی اشکوری به ضعف در حوزه‌ها و سازمان‌های فرهنگی اشاره کرد و افزود: بسیاری از سازمان‌ها و تشکل‌های رسمی فرهنگی تنها اعتبارات فرهنگی را دریافت کرده‌اند ولی در بخش وظایف خود هیچ کار مهمی انجام نداده‌اند و هرکس ناکارآمدی خود را بر گردن دیگری می‌اندازد. 

رئیس شورای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گیلان، انقلاب در مساجد را بخشی دیگر از فعالیت‌های جمنا بیان کرد و ابراز داشت: مساجد در انتخاب امامان جماعت و مسئولان فرهنگی می‌بایست از افراد مردمی، کارآمد، فعال و فاضل استفاده کند و افراد ناکارآمد حذف شوند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 606572
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.