مسعود اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با بیان اینکه شناسایی استعدادهای برتر و توانمندسازی آنها در دستور کار بنیاد نخبگان  گیلان قرار دارد اظهار داشت: توانمندسازی نخبگان از طریق ایجاد تعامل با همه سازمان‌ها و نهادهای اجرایی استان با حداقل تصدی‌گری توسط بنیاد انجام می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان گیلان تصریح کرد: بنیادهای استانی وظیفه هماهنگ‌سازی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی را بر عهده داشته که با حداقل تعداد کارکنان و بودجه و البته حداکثر بهره‌وری در استان‌ها فعالیت دارند. 

وی با اشاره به اینکه آیین‌نامه‌های حمایتی بنیاد در دو سال گذشته مورد اصلاح و بازبینی اساسی قرار گرفته است خاطرنشان کرد: رویکرد آنها از کمک مالی مستقیم به برگزیدگان (مقرری) به حمایت مالی در جهت ارتقای سطح آموزش، پژوهش و فناوری افراد برگزیده تغییر یافته است.

اصفهانی با بیان اینکه  رویکرد بنیاد از شیوه "حمایت از فرد" به "حمایت از فعالیت فرد" تغییر یافته است گفت: ادامه حمایت‌های بنیاد از استعدادهای برتر نیز منوط به حفظ، تداوم و پویایی فعالیت‌های افراد تحت پوشش بوده که در صورت عدم استمرار فعالیت نخبگان حمایت‌های به‌عمل آمده نیز از فرد سلب می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان گیلان افزود: عضویت در بنیاد نخبگان موضوعیت ندارد و  در بنیاد به‌جای واژه نخبه از واژه "استعداد برتر" استفاده می‌شود زیرا نخبگی حد اعلا و تکامل یافته یک استعداد برتر است که در خلق و گسترش علم، فناوری، هنر، ادب، فرهنگ و مدیریت کشور در چارچوب ارزش‌های اسلامی اثرگذار است.
                 
وی با اشاره به فعالیت‌های مرتبط با توانمندسازی استعدادهای برتر و نخبگان گیلان گفت: برگزاری جلسات هم‌اندیشی با نخبگان با هدف ایجاد هم‌افزایی بین نخبگان و مسئولان و سازمان‌های اجرایی و سیاستگزاری به‌منظور استفاده از ظرفیت‌های فکری و عملی نخبگان گیلان در یافتن راه‌های حل علمی مشکلات جامعه انجام می‌شود.

اصفهانی با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی مرتبط با تجاری سازی و کسب و کار شامل ایده‌یابی، قوانین و مقررات ثبت شرکت و شرکت‌های دانش بنیان، فنون مذاکره، مقررات و مسائل حقوقی انجام می‌شود افزود: بازدیدهای علمی و ارائه مشاوره‌های تخصصی برای نخبگان گیلان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 606529
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.