حجت الاسلام و المسلمین محمد لاکانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم گیلان در هر قشری در بازسازی عتبات عالیات کمک می کنند و سال گذشته کمک های خوبی از مردم استان دریافت شده است.
وی با اشاره به نقش مردم و کمک های نقدی و غیرنقدی آنها برای بازسازی عتبات عالیات اظهار کرد: ما از طریق همین کمک های مردمی، می توانیم به تعهدات خود در این بخش عمل کنیم.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان خاطرنشان کرد: کمک های مردمی برای بازسازی عتبات عالیات مبلغ خاصی ندارد و هر کس در حد توان و نیت خود، می تواند کمک کند.
وی با اشاره به فعالیت دفاتر ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهرستان های مختلف استان بیان داشت: مردم به صورت حضوری می توانند به این دفاتر مراجعه و کمک هایشان را ارائه و قبض دریافت کنند که البته سند افتخار نیز برای آنان صادر می شود.
حجت الاسلام لاکانی تصریح کرد: علاوه بر مراجعه حضوری، شماره حساب های بانکی شامل 0106069797000 نزد بانک ملی ایران، 5109196942 نزد بانک ملت ، 3511111 نزد بانک رسالت برای کمک به عتبات عالیات در نظرگرفته شده که مردم می توانند از این طریق اقدام کنند.
وی با تشریح اقدامات ستاد عتبات عالیات گیلان در سال گذشته اظهار کرد: ساخت درب سرداب مقدس سامرا از کارهایی است که در تقسیم بندی بازسازی عتبات عالیات به این استان واگذار شده بود که در زمان حاضر، مراحل ساخت انجام گرفته و برای طلاکاری به قم ارسال شده که اواسط خردادماه امسال از رشت به سامرا اعزام و نصب خواهد شد.
به گفته حجت الاسلام لاکانی، ساخت بخشی از صحن مقدس حضرت فاطمه زهرا (س) در جوار مسجد امیرالمومنین نیز از تعهدات استان است.
وی با اشاره به اعزام 20 هزار زائر از گیلان در سال گذشته در مراسم اربعین حسینی خاطرنشان کرد: در این رابطه سه موکب در نجف اشرف و سه موکب نیز در کربلا دایر شد.
وی یادآور شد: همچنین بیش از شش هزار اتباع خارجی از طریق استان گیلان به عتبات عالیات اعزام شدند.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.