به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی عصر یکشنبه در این مراسم گفت: امروز نظام اسلامی نیازمند چهره های نورانی و با اخلاصی مانند شهید کریمی است تا در جامعه بدرخشند و اسلام را عملاً ترویج کنند.
حجت الاسلام احمد حاتمیان افزود: کارگزاران نظام اسلامی باید الزاماً دارای ویژگی های مانند شهید کریمی باشند که در پارسایی مسئولیت را برعهده بگیرند و مظاهر و زرق و برق دنیا نتواند آنها را تحت تاثیر قرار دهد.
وی تصریح کرد: ساده زیستی حیرت آور ، اطمینان و آرامشی قلبی و صبر و استقامت از ویژگی های شهید کریمی بود .
وی خاطرنشان کرد: براساس رهنمودهای حضرت علی (ع) کسی که هدایتگری و رهبری توده های مردم و جوانان را بر عهده می گیرد، باید در دینداری و دین باوری قوی و قدرتمند باشد و به شریعت تعهد داشته باشد.
حجت الاسلام حاتمیان با اشاره به شناخت شهید کریمی نسبت به اسلام و نهج البلاغه خاطرنشان کرد: حرکت بزرگی که در ایران شکل گرفت، ناشی از معارف قرآن و نهج البلاغه بود و شهید کریمی به عنوان یک انسان مومن و مجاهد فی سبیل الله دارای ارزش ذاتی اسلامی بود.
مراسم بزرگداشت سی و یکمین سالگرد شهادت سجاده نشین مسلخ عشق سردار حزب الله گیلان شهید ابوالحسن کریمی اولین فرماندار انقلابی لاهیجان و اولین دادستان انقلاب اسلامی گیلان، با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد جامع لاهیجان برگزار شد.
شهید ابوالحسن کریمی در غروب 13 فروردین سال 1365 وقتی به تنهایی از موسسه مطبوعاتی فتح به سوی منزلش درحال برگشت بود، در کنار مسجد گلشاهی لاهیجان مورد رگبار گلوله منافقان قرار گرفت و گلوله ها به گلو، مغز و بازوی او اصابت کردند و پس از افتادن بصورت سجده، در خون خود غلطید.
شهرستان لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار: فرهاد نظرپور ** انتشاردهنده: کبیری
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.