به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا ، یونس رنجکش در بازدید از دهکده گردشگری و مجموعه تفریحی تله کابین و سورتمه ریلی منطقه حیران بندرآستارا افزود: اگر با نگاه توسعه ملی به سرمایه گذاری نگریسته شود منافع محلی نیز تامین و سرمایه گذاری در حوزه های مختلف موجب تکمیل چرخه اقتصادی می شود و باید تلاش کرد تا زنجیره خدمات و منافع مرتبط شود.
وی با اشاره به ظرفیت های این شهرستان در زمینه سرمایه گذاری در حوزه های خدمات گردشگری و تجارت یادآور شد: دستگاه های اجرایی باید با در نظر گرفتن منافع ملی زمینه های جذب گردشگران را در این شهرستان بهتر فراهم نمایند.
وی ادامه داد: نباید به سرمایه گذاران که نقش مهمی در توسعه کارآفرینی و چرخه اقتصادی کشور و منطقه دارند به عنوان افراد سودجو نگاه شود بلکه آنان سرمایه هایی هستند که قادرند ارزش افزوده در جامعه ایجاد و چرخه اقتصاد کشور، استان و منطقه را به حرکت در آورند.
وی اضافه کرد: باید تلاش کنیم تا کارآفرینان بدون دغدغه فعالیت های خود را پیش ببرند زیرا این افراد با برخورداری از خلاقیت، نوآوری، تجربه و سرمایه ای که دارند نقش مهمی در رفع بیکاری و توسعه منطقه و اشتغالزایی خواهند داشت.
رنجکش تاکید کرد: نگاه مثبت به کارآفرینان باید به عنوان یک فرهنگ در منطقه ترویج شود و اگر بدنبال توسعه آستارا هستیم همه مردم و مسئولان باید در این زمینه همکاری کنند.
وی گفت: باید به فکر رفع موانع و نگرانی سرمایه گذاران در منطقه بود و در این زمینه راهکارهای عملی و قانونی فراهم کرد.
رنجکش افزود: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال بهترین فرصت برای ایجاد همگرایی بسترسازی های توسعه شهرستان با محوریت توجه به کارآفرینی است و باید موانع پیشروی آنان در حوزه های مختلف برداشته شود.
فرماندار آستارا ادامه داد: ایجاد مجتمع های تفریحی و رفاهی علاوه بر اینکه دارای اثرات اقتصادی در منطقه است فرصتی برای تولید نشاط و همگرایی های اجتماعی است و موجب تقویت بنیان های جامعه می شود.
وی مجموعه گردشگری حیران را از منابع چرخه اقتصادی منطقه و ارزش افزوده بر دارایی های آستارا عنوان و خواستار پیگیری های لازم در زمینه رفع محدودیت ها برای توسعه این مجموعه شد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و کوهستان و گردنه حیران آن به لحاظ داشتن مناظر طبیعی طیبا و امکانات گردشگری و اقامتی از شهرت زیادی برخوردار است.
دریافت خبر: عیسی پاشاپور ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.