یونس رنجکش روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تلاش های دولت یازدهم و تدابیر ویژه در مسیر تحول سلامت جامعه، شاهد اقدامات ارزشمندی در حوزه اجتماعی نظیر افتتاح بیمارستان بزرگ و جدید در آستارا بودیم و باید برای تامین زیرساخت های گردشگر درمانی، بیشتر تلاش کنیم.
وی اظهار کرد: دیروز رئیس جمهوری در آئین افتتاح متمرکز طرح های مختلف در استان گیلان چند بار از آستارا نام برد که این امر، بیانگر اهمیت دادن دولت به این شهرستان و جایگاه جدید آستارا در استان به لحاظ خط آهن قزوین، رشت، انزلی و آستاراست و گام های بلندی در مسیر اتمام این طرح ملی برداشته شده است.
رنجکش با اشاره به مزیت های خاص این شهرستان گفت: با توجه به جاذبه های شهرستان مرزی بندر آستارا به واسطه ورود گردشگران مختلف، این شهرستان می تواند قطب گردشگر درمانی باشد و با توجه به اقدامات خوب وزارت بهداشت و درمان، امیدواریم بتوانیم در کنار بیمارستان تازه افتتاح شده، تقویت کننده سایر بخش های حوزه بهداشت و درمان و بخش خصوصی باشیم.
رنجکش ادامه داد: به یقین ایجاد زیرساخت های گردشگر درمانی در حوزه اقتصاد و افزایش درآمد مردم شهرستان آستارا موثر خواهد بود و نباید از این فرصت غافل شد.
مراسم افتتاح همزمان شش طرح بزرگ بهداشتی و درمانی شهرستان های رشت، رضوانشهر و آستارا، دیروز (پنجشنبه)با حضور رئیس جمهوری و به صورت ویدئوکنفرانس در آستارا انجام شد. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بیمارستان شهید بهشتی آستارا حضور داشت و گزارشی از این طرح ها به رئیس جمهوری ارائه کرد.
در سفر یک روزه رئیس جمهوری به گیلان، طرح های عمرانی، زیربنایی، بهداشتی، درمانی، مخابراتی، بندری، صنعتی و کشاورزی با 25 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری افتتاح شد. با بهره برداری از این طرح ها برای بیش از سه هزار و 600 نفر اشتغال ایجاد شده و هزاران اشتغال غیرمستقیم نیز خواهد داشت. از مجموع مبلغ سرمایه گذاری، بیش از 16 هزار میلیارد ریال مربوط به بخش خصوصی است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
دریافت خبر: عیسی پاشاپور ** انتشاردهنده: کبیری
7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.